Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Vergisting mislukt of infectie?  (gelezen 2558 keer)

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Vergisting mislukt of infectie?
« Reactie #50 Gepost op: 04-07-2018 22:43 u »
Bedankt voor je antwoord. Volgens het oorspronkelijk recept had ik de flesjes nu koel moeten zetten. Nog maar even wachten dan? En langer warm laten staan? Of maakt dat geen verschil?

De afbraak van diacetyl gaat sneller als het bier wat warmer staat. Koud wegzetten is dus geen goed idee.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Vdeboer

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #51 Gepost op: 04-07-2018 22:45 u »
De afbraak van diacetyl gaat sneller als het bier wat warmer staat. Koud wegzetten is dus geen goed idee.

Dank laat ik het gewoon nog een week zo staan!

Offline Vdeboer

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #52 Gepost op: 04-07-2018 23:19 u »
Hoelang mag ik het bier maximaal warm laten staan trouwens voor ik het echt in de kelder moet zetten ivm houdbaarheid?

Offline Papamadejo

• Eerste berichten geplaatst
  • *
« Reactie #53 Gepost op: 05-07-2018 15:46 u »
Bedankt voor je snelle reactie! Oke, top. Misschien eerste keer toch niet goed gesloten (er zit een deksel bij die er als het ware invalt en waar je goed op moet duwen om dicht te krijgen en dan nog zo'n draairing, had idee dat het wel goed dichtzat). Heb inderdaad heel even gekeken en twee foto's gemaakt en toen gauw weer dicht gedaan. Wilde eerst alleen door het gat van het waterslot kijken, maar kon het niet goed zien daardoor...vandaar toch maar even snel gekeken.

Weliswaar een late reactie, maar, de rubber ring in de rand van het deksel was ook geplaatst? mvg marcel

Offline Vdeboer

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #54 Gepost op: 06-07-2018 11:24 u »

Weliswaar een late reactie, maar, de rubber ring in de rand van het deksel was ook geplaatst? mvg marcel

Er zit een rubber in de draairing verwerkt

Offline Papamadejo

• *
« Reactie #55 Gepost op: 07-07-2018 11:00 u »
Er zit een rubber in de draairing verwerkt

In de draairing?
Ik heb volgens mij dezelfde vaten, rubbers worden bij de schoonmaak altijd verwijderd en na de schoonmaak los opgeborgen, maar als ik de boel ga gebruiken, leg ik ze in het randje van de deksel (zie foto), deze op het vat, daaroverheen de draairing om de boel goed aan te drukken. Geen problemen met lekkage. Kan me voorstellen dat het niet goed gaat als je het rubber in de draairing plaatst.

Offline Vdeboer

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #56 Gepost op: 07-07-2018 19:58 u »
In de draairing?
Ik heb volgens mij dezelfde vaten, rubbers worden bij de schoonmaak altijd verwijderd en na de schoonmaak los opgeborgen, maar als ik de boel ga gebruiken, leg ik ze in het randje van de deksel (zie foto), deze op het vat, daaroverheen de draairing om de boel goed aan te drukken. Geen problemen met lekkage. Kan me voorstellen dat het niet goed gaat als je het rubber in de draairing plaatst.

Ja sorry ik zei het verkeerd. Dat rubber zat goed. Was er ook niet uitgeweest. Hoe krijg je die eruit? Bij mij zit hij bijna klemvast... beschadigt het rubber niet als je die er steeds uithaalt? Ik heb voor schoonmaak hele deksel in oxi geweekt en afgenomen met alcoholdoekje.

Offline Papamadejo

• *
« Reactie #57 Gepost op: 07-07-2018 20:10 u »
Mooi dat het allemaal goed zit dan! maar nog geen verklaring voor de lekkage.

Ik heb nog geen last van beschadigingen, wip het rubber er gewoon uit, randje beetje buigen en heb hem los. Uiteraard wel met beleid
Misschien dat je een stomp achterkantje van een theelepeltje of iets dergelijks kan gebruiken om een beginnetje te maken, daarna trek je hem er als het goed is zo uit.
Persoonlijk vind ik het wel fijn als ik de rand ook goed schoon kan maken.
En mochten ze ooit beschadigd raken, de rubber ringen zijn los na te bestellen.
Mvg Marcel

Tags: