Vergisting mislukt of infectie?

Gestart door Vdeboer, 19-06-2018 08:48 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

Citaat van: Vdeboer op 04-07-2018  22:35 uBedankt voor je antwoord. Volgens het oorspronkelijk recept had ik de flesjes nu koel moeten zetten. Nog maar even wachten dan? En langer warm laten staan? Of maakt dat geen verschil?

De afbraak van diacetyl gaat sneller als het bier wat warmer staat. Koud wegzetten is dus geen goed idee.

Vdeboer

Citaat van: Jacques op 04-07-2018  22:43 uDe afbraak van diacetyl gaat sneller als het bier wat warmer staat. Koud wegzetten is dus geen goed idee.

Dank laat ik het gewoon nog een week zo staan!

Vdeboer

Hoelang mag ik het bier maximaal warm laten staan trouwens voor ik het echt in de kelder moet zetten ivm houdbaarheid?

Papamadejo

Citaat van: Vdeboer op 19-06-2018  09:08 uBedankt voor je snelle reactie! Oke, top. Misschien eerste keer toch niet goed gesloten (er zit een deksel bij die er als het ware invalt en waar je goed op moet duwen om dicht te krijgen en dan nog zo'n draairing, had idee dat het wel goed dichtzat). Heb inderdaad heel even gekeken en twee foto's gemaakt en toen gauw weer dicht gedaan. Wilde eerst alleen door het gat van het waterslot kijken, maar kon het niet goed zien daardoor...vandaar toch maar even snel gekeken.


 Weliswaar een late reactie, maar, de rubber ring in de rand van het deksel was ook geplaatst? mvg marcel

Vdeboer

Citaat van: Papamadejo op 05-07-2018  15:46 uWeliswaar een late reactie, maar, de rubber ring in de rand van het deksel was ook geplaatst? mvg marcel

Er zit een rubber in de draairing verwerkt

Papamadejo

Citaat van: Vdeboer op 06-07-2018  11:24 uEr zit een rubber in de draairing verwerkt

In de draairing?
Ik heb volgens mij dezelfde vaten, rubbers worden bij de schoonmaak altijd verwijderd en na de schoonmaak los opgeborgen, maar als ik de boel ga gebruiken, leg ik ze in het randje van de deksel (zie foto), deze op het vat, daaroverheen de draairing om de boel goed aan te drukken. Geen problemen met lekkage. Kan me voorstellen dat het niet goed gaat als je het rubber in de draairing plaatst.



Vdeboer

Citaat van: Papamadejo op 07-07-2018  11:00 uIn de draairing?
Ik heb volgens mij dezelfde vaten, rubbers worden bij de schoonmaak altijd verwijderd en na de schoonmaak los opgeborgen, maar als ik de boel ga gebruiken, leg ik ze in het randje van de deksel (zie foto), deze op het vat, daaroverheen de draairing om de boel goed aan te drukken. Geen problemen met lekkage. Kan me voorstellen dat het niet goed gaat als je het rubber in de draairing plaatst.


Ja sorry ik zei het verkeerd. Dat rubber zat goed. Was er ook niet uitgeweest. Hoe krijg je die eruit? Bij mij zit hij bijna klemvast... beschadigt het rubber niet als je die er steeds uithaalt? Ik heb voor schoonmaak hele deksel in oxi geweekt en afgenomen met alcoholdoekje.

Papamadejo

Mooi dat het allemaal goed zit dan! maar nog geen verklaring voor de lekkage.

Ik heb nog geen last van beschadigingen, wip het rubber er gewoon uit, randje beetje buigen en heb hem los. Uiteraard wel met beleid
Misschien dat je een stomp achterkantje van een theelepeltje of iets dergelijks kan gebruiken om een beginnetje te maken, daarna trek je hem er als het goed is zo uit.
Persoonlijk vind ik het wel fijn als ik de rand ook goed schoon kan maken.
En mochten ze ooit beschadigd raken, de rubber ringen zijn los na te bestellen.
Mvg Marcel

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.