Ik vermoed dat de LIDL ketel slechter geïsoleerd is dan de Brewferm waardoor een kleiner deel van je vermogen werkelijk ten goede komt aan de inhoud van je ketel.
Als je een laagje emaille "isolatie" mag noemen

Er zit geen isolatie omheen, ik heb er zelf een laag noppenfolie op gedaan om de boel iets efficienter te maken en het elementje schakelt nu wat minder vaak aan en uit dus dat werkt prima. Moet de isolatie nog even wat beter vastmaken maar voor de eerste testbatch voldeed het wel.
Heb vandaag een eerste testbrouwsel gedaan, maischen en koken in dezelfde pan met een brouwzak van The Brew Bag die ik al had:

Maischen

Koken (buiten, bonus hond)
Op de bodem heb ik het rooster laten staan die bij de weckketel geleverd werd, om zo de brouwzak van de bodem af te houden, dat werkt goed.
Het maischen ging prima, en met de extra dompelaar was de kook ook snel bereikt.
Was een beetje bang dat de boel troebeler zou zijn omdat ik niet op mijn gewone manier zou filteren. Dat was niet het geval, het wort wat in het vat is gekomen was uitermate helder.
Ik heb deze batch simpel gehouden: met al het water ingemaischt, 16 liter, en niet gespoeld. Gewoon na de maisch de zak er uit gehaald en uit laten druppen.
Uiteindelijk uitgekomen op ~82% brouwzaal rendement, zonder te spoelen! Heb uiteindelijk iets te veel liters, en een hoger SG dan gepland, maar dat is niet erg.
Al met al zeer tevreden over deze opstelling. Wil nog wel een andere kraan monteren zodat ik de hevel niet meer vies hoef te maken. Het kraantje wat er op zit voldoet niet echt...