Bier smaakt raar

Gestart door MathiasM, 13-06-2018 19:57 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MathiasM

Beste Hobbybrouwers,

Een poos geleden heb ik mijn 5e blikbrouwsel gemaakt en is nu 2 weken aan het hergisten op de fles.
Vandaag proefde ik een biertje en deze smaakt een beetje meelachtig/misschien wel een beetje gistachtig, ik kon hier verder niks over vinden op het forum ivb. met blikbrouwen.
Dus ik dacht ik vraag het even

De kit die ik brouw is een Brew a i Ipa van Coopers, met toegevoegde dextrose.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Mathias

Jacques

Geduld. Proef het bier nog eens over 2 weken. Het zal dan anders smaken. Het bier zal ook helderder zijn...

MathiasM

Deze week is het alweer wat anders, alleen de gistsmaak is nog wel redelijk hetzelfde.
Gewoon geduld hebben en dan wordt het vanzelf een mooi bier!

CeesM

Wat voor gist? Temperatuur gecontroleerd vergist?

hansHalberstadt

Ik heb al 25 jaar niet meer met blikken gebrouwen, maar wat ik me kan herrinneren is nog wel de 'blikbier' smaak. Ik weet niet of dat tegenwoordig nog zo is, maar voor mij reden om met mout te gaan brouwen.

Jacques

Citaat van: hansHalberstadt op 18-06-2018  21:09 uIk heb al 25 jaar niet meer met blikken gebrouwen, maar wat ik me kan herinneren is nog wel de 'blikbier' smaak. Ik weet niet of dat tegenwoordig nog zo is, maar voor mij reden om met mout te gaan brouwen.

De blikken zijn tegenwoordig beter gecoat.

Overigens heb je tegenwoordig ook foliepakken. Daar heb ik laatst een paar keer een bier mee gebrouwen voor het uitvoeren van testjes. Leverde prima bier op...

Jacques

Citaat van: MathiasM op 18-06-2018  19:42 uDeze week is het alweer wat anders, alleen de gistsmaak is nog wel redelijk hetzelfde.

Als je een overmaat aan gist hebt gebruikt kan dat invloed hebben op de smaak van het bier. Zeker als je tijdje gewacht hebt met bottelen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.