Ik stel me even voor ;) Nico

Gestart door nico.derks, 13-06-2018 02:09 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nico.derks

Eigenlijk om te schamen natuurlijk...
Al wat jaren lid van deze forum, en me nog niet voorgesteld.

Dat heeft ook wel een beetje een reden overigens hoor.
Ik was brouwer bij St.Martinus, brouwmeester bij Oudean, de Texelse en last but not least: Brouwerij De Boei.
Door intens bezig te zijn in de brouwwereld, als troubleshooter, brouwer, brouwmeester in deze bierbrouwerijen en prijzen mogen behalen, landelijke bekendheid gekregen met de Texelse bieren, stress, stress, en mijn toen lieve vrouw heb moeten verliezen, en voor mijn dochter moeten vechten, heb ik mijn carrière totaal opgegeven.
Lang leve het bier, maar het werd voor mij een totale burn-out met vele gevolgen.
Zo ontzettend jammer, want wat was ik gepassioneerd in bier!
En ik ben dat stukje "liefde voor bier" nooit kwijtgeraakt .
Thans heb ik een succesvolle supermarkt op Texel en het gaat goed met mij... zelfs zeer goed!
Op de achtergrond hield ik me wel bezig met bier... immers het bloed kruipt...

Ok nu komt het...

Ik wil niet vooruitlopen op alle feiten, maar ik ben weer aangenomen als brouwmeester op Texel!
En geloof me... wat geweldig is dat, dat ik al mijn oude know-how weer in een nieuwe brouwerij kan stoppen waar jullie straks heel veel van gaan horen.

En als jullie wensen... en als het mag, zal ik hier foto's en updates gaan posten van de brouwerij.

Groetjes,Nico
He is back!!!

Gil

Dag Nico,

Mooi om te lezen dat je je passie weer terug hebt na alle strubbelingen. En dat je ook nog je oude beroep mag oppakken. Geweldig. Heel veel plezier en geniet.

Groet,

Gilbert

Dugraph

Nico, ik heb afgelopen weekend rond mogen kijken op je mooie eiland en uiteraard wat van 'jouw' mooie bier geproefd. In de sluftervallei zijn jullie goed vertegenwoordigd!

Heel veel succes met je nieuwe uitdaging en ik houd de ontwikkelingen via dit forum graag in de gaten!



- edit - ik krijg het niet voor elkaar om de foto in de juiste positie weer te geven...  :weetniet:

Easywoods

Citaat van: nico.derks op 13-06-2018  02:09 uEn als jullie wensen...en als het mag, zal ik hier foto's en updates gaan posten van de brouwerij.


Welkom terug en gefeliciteerd met je "nieuwe" baan  :biersmile:

Benieuwt naar je updates en foto's  :) :duimop:

tdp

Nico,

bedankt voor de introductie, heftig verhaal zeg! Veel plezier weer in de brouwwereld, hopelijk beleef je er weer net zoveel plezier als voorheen!

Groet,

Thamerdal

Ha Nico,

Inderdaad, je hebt nogal wat achter de rug. Sterkte daarmee.
Mooi om een ervaren brouwer op dit forum er bij te hebben. Geniet van je passie!

joenedu

Heftig zeg! Maar gefeliciteerd met je baan als brouwmeester. Ik ben ook in de brouwerij geweest, indrukwekkend hoor! Toevallig zijn we 2 weekenden geleden weer op het Tevoko toernooi geweest en hebben we weer veel Texelse biertjes mogen nuttigen.
Succes!

Drents Hopbier

Citaat van: nico.derks op 13-06-2018  02:09 u

last but not least: Brouwerij De Boei.

Ik wil niet vooruitlopen op alle feiten, maar ik ben weer aangenomen als brouwmeester op Texel!

Bij De Boei dus?

Succes !

Hopbier

hansHalberstadt

Nico,
goed te horen dat na veel tegenslagen alles toch weer op zijn pootjes terecht lijkt ter komen. Ik heb het gevoel dat jij een hele goede bijdrage kan leveren om de mensen op dit forum verder vooruit te helpen.

Zedd

"Welkom" klinkt dan een beetje bijzonder maar in ieder geval opnieuw veel plezier!
Inderdaad bij Texels aan de slag? Ik begreep dat ze gaan uitbreiden - ik ben benieuwd naar de nieuwe brouwerij!

nico.derks

Hola,
Wacht maar even de foto's af [emoji16]
Het is toch anders dan dat jullie denken hoor[emoji6]

broeder

Hoi Nico,
welkom... en top om info te gaan delen op hobbybrouwen.nl.
Hoewel het profesioneel brouwen in grote batches natuurlijk verschillen heeft met onze kleine hoeveelheden,
denk ik dat we veel van jouw kennis gebruik willen en kunnen maken.
Daarnaast fijn voor jou dat er weer een zonniger toekomst is.
Groet, broeder Willem

Mark GA

Ha Nico,

Ik vind het vooral tof om te lezen dat je door een superdiep dal bent gegaan en alles achter je liet maar nu, leesbaar, weer helemaal opgeladen bent om de draad weer op te pakken.
Ik ben dikke fan van Texels en ik weet niet wie Skuumkoppe bedacht heeft maar die verdient een pluim. Dus blij dat je weer mee gaat draaien! Inspirerend, dit.

Enos

Nico

Veel meegemaakt zeg.
Mooi dat je weer verder kunt gaan met je hobby ( werk ).
Wens je veel sterkte en plezier in je werk.

Nu begrijp ik ook de reactie op mijn topic, ik ga er zeker iets mee doen .
Wat puzzelen en brouwen je hoort nog wel hoe het is gegaan.

Enos :proost: :proost:

Herman

Hoi Nico,

Leuk dat je je voorstelt, ben regelmatig op Texel en kom dan ook in jouw Super. Leuke bierselectie voor bij de camping. Ben benieuwd naar je werkgever, bij mijn weten zijn er nu 4 of komt er een 5e?

Herman

Jacques

Citaat van: Dugraph op 13-06-2018  11:00 u- edit - ik krijg het niet voor elkaar om de foto in de juiste positie weer te geven...  :weetniet:

Als je op de foto klikt komt het goed.

Oscar

Citaat van: nico.derks op 13-06-2018  16:09 uHet is toch anders dan dat jullie denken hoor[emoji6]

 :-X :-X :-X :-X..... ;) ;) ;) :brouwen: :brouwen:

handleiding

Nico,

Leuk om te horen dat je  na alle leed je passie voor bier weer helemaal hebt teruggevonden.
Fijn om te horen en als de brouwerij up and running is kom ik zeker met de scooter of fiets naar het eiland om een vers biertje te proeven. Ben benieuwd. En veel succes.

Nomar

Leuk Nico!!

Ik ben heel benieuwd naar je verhalen en tips. Zelf ben ik groot fan van de bieren van de Texelse.
Ik probeer (met wisselend succes) af en toe een Skuumkoppe kloon te maken, wat wel 1 van mijn favorieten is.

Succes!!



groet Ramon

Herman

Dus Brouwerij TX is het geworden Nico, succes!

Roelof

Citaat van: nico.derks op 13-06-2018  16:09 uHola,
Wacht maar even de foto's af [emoji16]
Het is toch anders dan dat jullie denken hoor[emoji6]
Waar blijven de foto's Nico?  :)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.