Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
het minste risico op ontploffing geven?
Steinies of flesjes van Westmalle, beide heel sterk.
Zijn er hier mensen die hierdoor serieuze verwondingen hebben opgelopen?
Dikkere flesjes gebruiken om ontploffingen te voorkomen is het paard achter de wagen spannen. het is gewoon een kwestie van rustig ze zaak helemaal uit laten gisten en bottelen met 7 gram suiker per liter bier.
Dikkere flesjes gebruiken om ontploffingen te voorkomen is het paard achter de wagen spannen.
Des te groter de knal.
Eerste keer is altijd spannend. Kapot flesje kan altijd, zelfs met Steinies. De scherven laten dan de oorzaak zien:Grote scherven, beschadigd flesje, geen knal dus de rest zijn geen bommen.Miljoenen kleine scherven, niet uitvergist, harde knal, heel moeilijk om de partij dan uit de weg te krijgen zonder meerdere ontploffingen.
Ooit een enorme biergeur in mijn kelder gehad. Ik zag niets aan mijn biervoorraad, alle flesjes zagen er intact uit. Bleek dat van 1 flesje de bodem er uit gesprongen was, mooi rond en in 1 stuk. Was een Westmalle-flesje, dus waarschijnlijk toch beschadigd.
Nee, gelukkig niet. Al heb ik eerder wel eens te vroeg gebotteld achteraf, dit heeft gelukkig niet geleid tot bommen. Wel een grote plof tijdens het openen en heeeeeel veel schuim.
Ik weet niet waar dit op gebasseerd is maar ik heb andere ervaringen.
Ik krijg meermaals het (terechte) advies om te wachten tot het is uitgegist voor te bottelen, maar het toevoegen van bottelsuiker is nu juist toch bedoelt voor een gisting op fles?Waardoor je altijd nog risico op drukopbouw hebt en dus stevige flesjes zou willen?
Ik krijg meermaals het (terechte) advies om te wachten tot het is uitgegist voor te bottelen, maar het toevoegen van bottelsuiker is nu juist toch bedoeld voor een gisting op fles?Waardoor je altijd nog risico op drukopbouw hebt en dus stevige flesjes zou willen?