Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Brouwen voor sponsoren  (gelezen 903 keer)

Offline EBC

• Super lid
  • Land: be
  • Beer blings us together.
    • Perron Bieren
Re: Brouwen voor sponsoren
« Reactie #25 Gepost op: Gisteren om 22:31 »
De vraag van de topic stater is terecht lijkt mij. Hij wil gewoon weten of dit mag of niet. Hij had het ook niet kunnen vragen en er vanuitgaan dat het geen probleem was.

De wet is echt duidelijk. Het mag niet.

Bel anders gewoon even met de douane. Het zijn vriendelijke mensen die je graag helpen. In Belgie toch zeker.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Sjoerd

• Vol lid
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #26 Gepost op: Gisteren om 22:41 »
Oke, dat het niet mag is me nu wel duidelijk, maar het gaat natuurlijk helemaal nergens over. Als iemand jarig is, mag ie niet zijn/haar eigen gebakken appeltaart meenemen naar het werk om te trakteren.... In die orde groote moet je dat gehobby van ons toch zien wat mij betreft. De economische impact is verwaarloosbaar.

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #27 Gepost op: Gisteren om 22:58 »
Oke, dat het niet mag is me nu wel duidelijk, maar het gaat natuurlijk helemaal nergens over. Als iemand jarig is, mag ie niet zijn/haar eigen gebakken appeltaart meenemen naar het werk om te trakteren.... In die orde groote moet je dat gehobby van ons toch zien wat mij betreft. De economische impact is verwaarloosbaar
Voor iemand die een paar eigen gebrouwde biertjes geeft als origineel bedankje voor een paar sponsors zou voor mijn gevoel geen enkel probleem mogen zijn als je het puur qua  economische impact bekijkt. Ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat de douane daar een punt van zou maken ookal zouden ze het weten. Dat zou ze meer kosten dan het opbrengt.  Maar formeel mag het nu eenmaal niet. Misschien wordt het daarom wel eens tijd om de wet op dat punt wat te versoepelen.   

Offline EBC

• Super lid
  • Land: be
  • Beer blings us together.
    • Perron Bieren
« Reactie #28 Gepost op: Vandaag om 09:01 »
Voor iemand die een paar eigen gebrouwde biertjes geeft als origineel bedankje voor een paar sponsors zou voor mijn gevoel geen enkel probleem mogen zijn als je het puur qua  economische impact bekijkt. Ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat de douane daar een punt van zou maken ookal zouden ze het weten. Dat zou ze meer kosten dan het opbrengt.  Maar formeel mag het nu eenmaal niet. Misschien wordt het daarom wel eens tijd om de wet op dat punt wat te versoepelen.

Los van accijns aspecten, is er ook de voedselveiligheid.
Ik moet als kleine brouwer aan diverse (HACCP) eisen voldoen om een bier op de markt te mogen brengen. En al die administratie van hoeveelheden, lotnummers en voorraad. Dat kost veel geld en veel inspanning. Verzekeringen die ik extra moet afsluiten, extra bedrijfsbelastingen, boekhouderskosten.

Van mij mag de opsporing van illegale brouwers eerder worden aangescherpt.

Offline SanderH

• t Wort Wat!
  • Senior lid
  • Brouwen met de HERMS of de RIMS?
« Reactie #29 Gepost op: Vandaag om 09:18 »
Oke, dat het niet mag is me nu wel duidelijk, maar het gaat natuurlijk helemaal nergens over. Als iemand jarig is, mag ie niet zijn/haar eigen gebakken appeltaart meenemen naar het werk om te trakteren.... In die orde groote moet je dat gehobby van ons toch zien wat mij betreft. De economische impact is verwaarloosbaar.

Taart zit geen accijns op. Bier en andere alcohol houdende dranken wel.

Tags: