Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Even voorstellen Guppie  (gelezen 354 keer)

Offline Guppie

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Even voorstellen Guppie
« Gepost op: 10-06-2018 12:23 u »
Ik wil me even voorstellen.
Online op diverse fora bekend als Guppie, maar dat is niet relevant nu.

Werkzaam als kapitein in de kustvaart, gemiddeld 10 weken aan boord en dan weer 10 weken thuis.
Ik heb ervaringen met kleine brouwsels, pakket van de brouwbroers, 5 liter met kleine emmer.
Mijn bedoeling is om met een Easybrew 30 verder te gaan en voornamelijk deze brouwsels in 5 en 2 liter (Chinese) kegjes  te vullen, de 2 liter kegjes voor de rustige tijden en de 5 liter als er visite komt etc, van ieder brouwsel komt er wel een kleine hoeveelheid op fles, om de smaak voortgang te proeven.

Mijn voorkeur gaat meer uit naar de "klassieke"smaken de Belgische Blonden, mijn grootse favoriet is de Corsendock Agnus.
IPA hoe interessant het ook is qua hop soorten kan met nog niet boeien, maar uiteraard ik sluit niks uit, misschien moet ik mijn biertje nog tegen komen.

Grtn
Gup

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Even voorstellen Guppie
« Reactie #1 Gepost op: 10-06-2018 22:42 u »
Welkom op het forum.

5 liter is een mooie maat voor fustjes. Met een paar man heb je snel soldaat gemaakt en kun je aan een ander bier.
Echt populair zijn de Chinese vaatjes nog niet.

Offline Guppie

• *
« Reactie #2 Gepost op: 11-06-2018 10:24 u »
Bedankt,

Ik weet dat ze nog niet populair zijn, maar is onbekend ook niet onbemind?
Toch had ik al niets gelezen op dit forum, over deze vaatjes.
Dat zal ik mijn ervaringen delen, wellicht dat iemand er dan ook wat aan heeft.

Offline Mark GA

• Brouwvereniging Rotterdam
  • Super lid
  • Land: nl
  • Green Anchors Crew
Even voorstellen Guppie
« Reactie #3 Gepost op: 11-06-2018 11:35 u »
Chinese vaatjes zijn hier al tot in de kleinste detail besproken hoor. Een simpele zoekactie op “Chinese vaatjes” levert dit al op:

Het komt er op neer dat soda kegs handiger zijn in aanschaf en in gebruik.

Welkom trouwens.

Offline Guppie

• *
« Reactie #4 Gepost op: 11-06-2018 16:46 u »
Bedankt.

Ja deze topics had ik al gelezen.
De grotere soda iets zijn me toch iets te groot en ook iets te prijzig, al begrijp ik dat wanneer je evt zou stoppen ze ook weer makkelijk kwijt kan, maar voorlopig denk ik daar nog maar niet aan.
Voor de kleine Chinese vaatjes spreken me aan omdat ik dan ook kleine hoeveelheden een andere rijping kan geven en ik ben niet gelijk verplicht om 5 liter of meer aan te breken.

Tags: