Even voorstellen Guppie

Gestart door Guppie, 10-06-2018 12:23 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Guppie

Ik wil me even voorstellen.
Online op diverse fora bekend als Guppie, maar dat is niet relevant nu.

Werkzaam als kapitein in de kustvaart, gemiddeld 10 weken aan boord en dan weer 10 weken thuis.
Ik heb ervaringen met kleine brouwsels, pakket van de brouwbroers, 5 liter met kleine emmer.
Mijn bedoeling is om met een Easybrew 30 verder te gaan en voornamelijk deze brouwsels in 5 en 2 liter (Chinese) kegjes  te vullen, de 2 liter kegjes voor de rustige tijden en de 5 liter als er visite komt etc, van ieder brouwsel komt er wel een kleine hoeveelheid op fles, om de smaak voortgang te proeven.

Mijn voorkeur gaat meer uit naar de "klassieke"smaken de Belgische Blonden, mijn grootse favoriet is de Corsendock Agnus.
IPA hoe interessant het ook is qua hop soorten kan met nog niet boeien, maar uiteraard ik sluit niks uit, misschien moet ik mijn biertje nog tegen komen.


Grtn
Gup

Jacques

Welkom op het forum.

5 liter is een mooie maat voor fustjes. Met een paar man heb je snel soldaat gemaakt en kun je aan een ander bier.
Echt populair zijn de Chinese vaatjes nog niet.

Guppie

Bedankt,

Ik weet dat ze nog niet populair zijn, maar is onbekend ook niet onbemind?
Toch had ik al niets gelezen op dit forum, over deze vaatjes.
Dat zal ik mijn ervaringen delen, wellicht dat iemand er dan ook wat aan heeft.


Mark GA

Chinese vaatjes zijn hier al tot in de kleinste detail besproken hoor. Een simpele zoekactie op "Chinese vaatjes" levert dit al op:



Het komt er op neer dat soda kegs handiger zijn in aanschaf en in gebruik.

Welkom trouwens.

Guppie

Bedankt.

Ja deze topics had ik al gelezen.
De grotere soda iets zijn me toch iets te groot en ook iets te prijzig, al begrijp ik dat wanneer je evt zou stoppen ze ook weer makkelijk kwijt kan, maar voorlopig denk ik daar nog maar niet aan.
Voor de kleine Chinese vaatjes spreken me aan omdat ik dan ook kleine hoeveelheden een andere rijping kan geven en ik ben niet gelijk verplicht om 5 liter of meer aan te breken.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.