Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Special Enzyme for Dry Beers  (gelezen 1316 keer)

Offline Punker73

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
    • Bateria Volle Petaj
Special Enzyme for Dry Beers
« Gepost op: 18-01-2006 15:05 u »
Vandaag een kant en klaar pakket van het merk Brewmart opgezet voor 23 liter pils. Tot mijn verbazing zat er samen methet blik en het zakje gist (standaard in alle pakketten) een zakje "special enzyme for dry beers" bij het pakket. Op de verpakking staat dat ik dit samen met de gist moet toevoegen aan het bier. (ingredienten van dit zakje zijn: dextrose en amg enzyme). Nu twijfel ik niet aan de verpakking dus heb ik dit zakje mee gedaan in het bier ...... maaaaaaarrrrrr ....... waar is dit nu precies voor en wat is de functie van deze extra enzymen????

Groet
Paul Gijsen   :beersmiley:

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Punker73

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
    • Bateria Volle Petaj
Re: Special Enzyme for Dry Beers
« Reactie #1 Gepost op: 18-01-2006 15:09 u »
opes of ik zoek eerst even de rest van het forum af...... zag net het bericht:

Re: mysterieuze pakjes in bierpakket
Antwoord #2 Gepost op: 08-12-2002 20:10 u    

--------------------------------------------------------------------------------
Hoi organolept
In het boek Home Brewing van Graham Wheeler vond ik er iets over . Pilsener enzyme is een enzyme die dextrine omzet in glucose ,met het doel een droger verder uitgegist bier te krijgen.De engelstalige benaming is amyloglucosidase. In een goedgebrouwen bier is deze toevoeging m.i. niet nodig.De naam is ook misleidend omdat het niets met pilsener of (onder)gist te maken heeft.
gr. Marco

:-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
    • Muifelbrouwerij
« Reactie #2 Gepost op: 18-01-2006 15:59 u »
Zo zie je maar weer: eerst op het forum zoeken en/of een nieuwe vraag stellen, en dan pas handelen. Het enige wat nodig is om een goed bier te brouwen is mout, hop, water en gist. Eventueel kruiden. Bij zwaardere bieren misschien wat gistvoeding, maar extra additieven zijn absoluut niet nodig!

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • Land: nl
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #3 Gepost op: 18-01-2006 16:25 u »
maar extra additieven zijn absoluut niet nodig!

Lang leve het reinheits gebod.... :D  En je bier droger maken door je maischschema aan te passen is veel leuker en uitdagender....  :brouwen:

groeten en gezondheid
Oscar

Tags: