Even voorstellen: Ronald

Gestart door RonaldAnthonissen, 09-06-2018 11:36 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RonaldAnthonissen

Ik ben Ronald, woon in Essen (B) en werk in het dagelijkse leven als ICT consultant.
Ik ben altijd al geïnteresseerd geweest en de smaken van eten en dranken, en ben ook altijd nieuwsgierig om nieuwe dingen te leren kennen en zelf uit te proberen.
Ik heb eerder een cursus bierproeven en een cursus bierbrouwen gevolgd.
Dat samen is nu dus uitgemond in het zelf brouwen van bieren.

Na dus eerst een cursus gevolgd te hebben, mij ingelezen te hebben in een aantal boeken, en rondgesnuffeld te hebben op de verschillende fora en websites, ben ik nu eindelijk zelf ook aan de slag gegaan.
Hiervoor heb ik mij een startset aangeschaft met een RVS brouwketel van 27l, en een aantal kant-en-klare moutpakketten om de kneepjes van het vak onder de knie te krijgen, alvorens te beginnen experimenteren met eigen recepten.

Gil

Dag Ronald,

Welkom en veel brouwplezier.

Ik ben ook pas begonnen en  je bent op een geweldig forum terecht gekomen met veel know how.

j.heesters3

Ronald

Welkom hier en veel brouwplezier.

Groeten uit Brabant

Jos

RonaldAnthonissen

Citaat van: Gil op 09-06-2018  17:31 uDag Ronald,

Welkom en veel brouwplezier.

Ik ben ook pas begonnen en  je bent op een geweldig forum terecht gekomen met veel know how.

Bedankt Gil,

Ik heb op dit forum inderdaad al zeer veel kennis opgedaan. En het heeft me al ontzettend veel geholpen voor, tijdens als na mijn eerste brouwsel.

RonaldAnthonissen

Citaat van: j.heesters3 op 09-06-2018  18:27 uRonald

Welkom hier en veel brouwplezier.

Groeten uit Brabant

Jos

Dankjewel Jos!

De eerste brouwdag was in ieder geval al een leuke en zeer leerrijke ervaring.

BrouwMark

Welkom Ronald!

Essen... Een prachtige drankenwinkel om de hoek. Genoeg te proeven voor je zeker? :)

Jacques

Welkom op het forum Ronald.

Je ben inderdaad een grote bofkont. Één van de mooiste bierwinkels van België op een steenworp afstand. Met heel veel bijzonder niet Belgische bieren. Een waar luilekkerland. Ik kom er graag. Is zo'n 45 minuten rijden voor mij maar ik vind het wel de moeite waard.

Genoeg inspirerende bieren om eens wat anders te brouwen dan een witbier, dubbel of tripel...

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.