Allereerste keer gebotteld

Gestart door Gil, 07-06-2018 19:05 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gil

Zoals ik een drietal weken geleden heb ik voor de aller eerste keer gebrouwd. Laatste week het SG bijgehouden en zag geen verandering. Dus tijd om te bottelen. Ik heb  40 flesjes kunnen afvullen en staan nu geduldig op hun gebruiker te wachten.nwat is wijsheid mbt het openen/ proeven van het allereerste flesje? Ik heb 5 juli een BBQ en wil ze dan aanbieden. Is dat te vroeg?

Het zou een Karmeliet kloon zijn maar vind m een stuk donkerder. Richting een amber

Dund

Gewoon eentje opentrekken ik bottel meestal 150 flessen en de eerste fles gaat na vier dagen al open 😀

Zijn wel meestal ipa's maar vers is altijd goed tripel is nu ook al wel drinkbaar hoor. Al wordt ie zeker nog wat beter.

Gil


Hans007

Vandaag de tweede serie Vlaams Blond op fles gedaan en een flesje van de eerste serie (week op fles) koud gezet voor de smaaktest, is ook voor mij het eerste brouwsel[emoji4]

Ben er al erg content mee[emoji6]

BastiaanvdS

Na een maand is het meestal wel op dronk. Dus een week van tevoren even testen. En 5 juli ten laatste dus, want als je niet zo tevreden bent over je bier kun je nog snel iets kopen.  ;)

Dund

Als ie heeeel erg goed is kan je ook nog snel iets anders kopen 😜👍👍

Gil

Citaat van: Dund op 07-06-2018  22:01 uAls ie heeeel erg goed is kan je ook nog snel iets anders kopen 😜👍👍

 :nut: :nut: Lijkt me sterk voor mijn allereerste biertje. Ik heb volgens mij van alles fout gedaan. Maar, wie weet......

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.