Blikbrouwen: temp lang te hoog kan ik dit nog redden?

Gestart door Snotje, 25-05-2018 00:40 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Snotje

Citaat van: BrouwMark op 03-06-2018  13:40 uKan niet goed zien of ie drijft?

Anders is je maatglas te klein...

Nee hij drijft gewoon!

BrouwMark

Dan is het SG, voor zover ik het goed kan zien op de foto, ± 1004.

Snotje

Citaat van: BrouwMark op 03-06-2018  13:47 uDan is het SG, voor zover ik het goed kan zien op de foto, ± 1004.

Ik heb ff wat meer foto's toegevoegd.

BrouwMark


Heisenberg

Citaat van: BrouwMark op 03-06-2018  13:40 uKan niet goed zien of ie drijft?

Anders is je maatglas te klein...
Dat maatglas wordt bij de hydrometer geleverd Mark. En 1004? Dat zou betekenen dat ie onderhand kan gaan bottelen, toch?

Snotje

Citaat van: BrouwMark op 03-06-2018  13:51 uEerder 1006 dan 👍

ja plus 1 omdat de wortmeter op 20 graden is ge-ijkt en het is hier wel 24 graden.

Heisenberg

Bij die blikken wordt als eind S.G. 1010 aangehouden.

Snotje

Citaat van: Heisenberg op 03-06-2018  13:54 uBij die blikken wordt als eind S.G. 1010 aangehouden.

Ja maar als je daar onder komt denk ik niet dat ie weer omhoog gaat.... Dus ik vraag me inderdaad af of ik nu moet bottelen. Hahaha wat ben ik heerlijk aan het prutsen. Ik ga nu meteen ander blik bestellen. Nu geen pils maar iets wat goed doet met bovengisting zolang ik geen klimaatkamer heb.

Heisenberg

Citaat van: Snotje op 03-06-2018  13:56 uJa maar als je daar onder komt denk ik niet dat ie weer omhoog gaat... Dus ik vraag me inderdaad af of ik nu moet bottelen. Hahaha wat ben ik heerlijk aan het prutsen. Ik ga nu meteen ander blik bestellen. Nu geen pils maar iets wat goed doet met bovengisting zolang ik geen klimaatkamer heb.
Strak plan. Ik zou nog een dag of drie wachten en kijken of het SG nog verder zakt (wat ik niet verwacht) voordat je gaat bottelen... Ik snap je ongeduld hoor! Ik was precies hetzelfde, maar helaas werkt dat niet... Geduld, geduld, geduld!!!

 :proost: :proost: :proost:

Snotje

ik wacht nog ff twee dagen en dan ga ik het bottelen. Kan ik mooi in de tussentijd wat flesjes schoonmaken. Ik heb nog een leeg krat erdinger staan dat zijn mooi flesjes.

Heisenberg

Een klimaatkamer nog wel? Nog effe en je slaapt op de bank!

Heisenberg

Citaat van: Snotje op 03-06-2018  14:03 uik wacht nog ff twee dagen en dan ga ik het bottelen. Kan ik mooi in de tussentijd wat flesjes schoonmaken. Ik heb nog een leeg krat erdinger staan dat zijn mooi flesjes.
Wel eerst even SG meten he?

BrouwMark

Citaat van: Snotje op 03-06-2018  13:53 uja plus 1 omdat de wortmeter op 20 graden is ge-ijkt en het is hier wel 24 graden.

Dan -1  :biersmile:

Snotje

Citaat van: Heisenberg op 03-06-2018  14:05 uWel eerst even SG meten he?

Ja de hobbykamer is vol dus ik ben nu in de garage begonnen

20180603_140641" border="0

Heisenberg

HAHAHAHAHAAAAAAAAA!!!!
Mijn hele woonkamer is een hobbykamer joh!!!

Snotje

Citaat van: BrouwMark op 03-06-2018  14:05 uDan -1  :biersmile:

Check!

Volgens mij niet. Een hydrometer is gemaakt voor 20 graden. Bij 15,5 is het -1 en bij 27 is het +2 bij een SG van 1010 . Dan zal het nu toch +1 zijn?  Ik bedoel ik weet het niet zeker maar zo lees ik de tabel die erbij zit

Heisenberg

Gelukkig krijg ik af en toe hulp van mijn schoonzoon met drinken, hahahahaaaaa.. Die lust ze ook wel!!!

Snotje

Citaat van: Heisenberg op 03-06-2018  14:14 uHAHAHAHAHAAAAAAAAA!!!!
Mijn hele woonkamer is een hobbykamer joh!!!


Haha jouw huis wordt een brouwerij!


Heisenberg


Snotje

Ik heb vandaag een flesje opengemaakt om te kijken of het op bier lijkt en dat deed het. Natuurlijk veel te jong maar dit komt goed:

IMG_20180608_WA0007" border="0

hansHalberstadt

Citaat van: Snotje op 03-06-2018  13:49 uIk heb ff wat meer foto's toegevoegd.
De beste manier is om je maatglas met de dobber erin nog verder bij te vullen tot het vloeistofoppervlak bijna bol staat en er net niet overheen gaat. Dan kun je het beste aflezen omdat je niet door het glas hoeft te kijken. je moet dan de maatverdeling doordenken tot het punt waar deze het vloeistofoppervlak raakt.   


Heisenberg

Citaat van: Snotje op 08-06-2018  22:16 uIk heb vandaag een flesje opengemaakt om te kijken of het op bier lijkt en dat deed het. Natuurlijk veel te jong maar dit komt goed:

IMG_20180608_WA0007" border="0
Proost man!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.