Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Een kledingrek voor de bevestiging van een takel  (gelezen 9374 keer)

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • Land: nl
  • meten is weten
Re: Een kledingrek voor de bevestiging van een takel
« Reactie #150 Gepost op: 05-10-2018 10:25 u »
Je kan dan beter kijken wat er achter dat verlaagde plafond zit. Vaak genoeg hangen die verlaagde plafonds met metaaldraadjes aan het daadwerkelijke plafond, dat heeft het draagkracht van niks.

Leg er wel op als je met de panelen gaat schuiven dat je goed schone handen hebt. Ze zijn vaak makkelijk smerig te krijgen die panelen.

db
Constructie die op de grond staat (hint driepoot) of die rust op je ketel lijkt me dan meer voor de hand liggend en veel simpeler.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline JoepH

• Vol lid
  • Maasland Thuisbrouwers Genootschap
« Reactie #151 Gepost op: 05-10-2018 10:41 u »
Ja een plaatsbare beugel die je kunt bevestigen aan de ketel. Dat kun je nu al maken op de huidige ketel met wat handigheid.
Ik heb zo'n beugel gemaakt van RVS met spulletjes van de KARWEI. Foto's daarvan vind je op het Easybrew 30 topic. Je kunt ook zoeken op mijn posts. Werkt echt perfect en is ook nog eens te borgen in de maischpijp zodat hij onmogelijk los kan schieten.

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #152 Gepost op: 05-10-2018 15:25 u »
Er staan daar 46 pagina's met reacties.
Misschien kun je even de link posten naar jouw bericht;
https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,35233.msg532397.html#msg532397

Offline JoepH

• Vol lid

Offline Heisenberg

• Super lid
  • Land: pr
« Reactie #154 Gepost op: 05-10-2018 20:19 u »
Hier de post over de beugel.
https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,35233.msg561346/topicseen.html#msg561346
Mooi gemaakt maar moet je die beugel wel buigen? Kun je die draadstang niet gewoon recht laten?

Offline JoepH

• Vol lid
« Reactie #155 Gepost op: 05-10-2018 22:39 u »
Niet over nagedacht. Ja waarom eigenlijk niet. Het proberen waard. Je koopt een meter RVS draadeind. Dat is genoeg voot twee beugels. M10 nemen. Lekker stevig.

Offline El Duderino

• Boven 10 berichten
  • *
  • www.biergildezevenaar.org
    • Biergilde de 7 Aeren / Zevenaar
« Reactie #156 Gepost op: 12-10-2018 10:12 u »
Ik heb een spanband met takel bevestigd aan de overkapping. Dat werkt ook prima. Spanband van de Action en een goede lijmklem omdat ik geen gaten in mijn overkapping wil hebben.

Offline Erny

• Junior lid
  • **
  • Land: 00
  • Zoals het tapje thuis tapt, tapt het nergens
« Reactie #157 Gepost op: 12-10-2018 10:19 u »
Mijn constructie is als volgt. Functioneert prima. Voor 20 ben je klaar.

Tags: