Overschuimend waterslot

Gestart door Brouwerke94, 04-06-2018 19:07 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brouwerke94

Beste brouwers,

Is het erg als mijn waterslot overschuimd?
Volgens mij komt er veel gist mee naar buiten via het schuim, kan dit kwaad?

Gebruikte gist is Wyeast 3787 op 19 graden vergist


 

Brouwerke94


Heisenberg

Is die emmer niet te vol? Volgens mij heb je veel te weinig kopruimte. Zelfs het deksel staat bol...

Fermon

Deze gist staat er bekend om. Wanneer je 10 liter brouwt met deze gist moet je ook wel 10 liter kopruimte hebben. Als ik jou was maakte ik een blow off. Staat genoeg beschreven op dit forum over een blow off.

hansHalberstadt

Het deksel staat bol omdat de druk niet weg kan door het verstopte waterslot. De kans bestaat dat het deksel er af springt. als je het waterslot er afhaalt zal het schuim waarschijnlijk door het gaatje omhoog spuiten. Je zou  voorzichtig een stuk siliconenslang in de bovenkant va het waterslot kunnen drukken en dan met de mond aan de slang zuigen zodat het schuim dor het waterslot naar buiten getrokken wordt de slang in. Misschien dat er dan weer alleen koolzuur uitkomt. Eigenlijk kun je anders niet veel meer doen dan wachten. 

Brouwerke94

Blow of gemaakt, borrelt nu weer lekker, maar wat een teringzooi in de koelkast :p

Easywoods

Citaat van: Brouwerke94 op 04-06-2018  20:21 uBlow of gemaakt, borrelt nu weer lekker, maar wat een teringzooi in de koelkast :p


Jammer, je foto is denk ik groter dan 2 Mb.... kunnen we de teringzooi in je koelkast niet zien (LOL) ;)

Gedeelde smart is halve smart  :biersmile:

Heisenberg

Citaat van: Brouwerke94 op 04-06-2018  20:21 uBlow of gemaakt, borrelt nu weer lekker, maar wat een teringzooi in de koelkast :p

Leuke hobby, dat brouwen. Het houdt je van de straat, toch?  :brouwen: :brouwen: :brouwen: :brouwen:

Heisenberg

Citaat van: Easywoods op 04-06-2018  20:43 uJammer, je foto is denk ik groter dan 2 Mb.... kunnen we de teringzooi in je koelkast niet zien (LOL) ;)

Gedeelde smart is halve smart  :biersmile:
Inderdaad jammer dat de foto niet te zien is....

hansHalberstadt

Citaat van: Brouwerke94 op 04-06-2018  20:21 uBlow of gemaakt, borrelt nu weer lekker, maar wat een teringzooi in de koelkast :p

Ja. Volgens een van de natuurwetten streeft de natuur ernaar om alles over een zo groot mogelijk gebied te verspreiden. Daarom vallen bierbrouwspullen stuk als je ze laat omvallen, loopt bier over de grond als er een slang losspringt ontploffen bierflesjes en gist de zaak eroverheen. ook treedt daarom slijtage op van tandwielen en lagers van je moutmolen etc. etc. 

Heuvinger brouwerij

Bewaar wat van het overgeschuimde gist in een "steriel" potje.
Zo'n wellustig gistje is helemaal geweldig voor je volgende brouwsel!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.