Etiket Zwarte Hoop

Gestart door THD, 03-06-2018 19:44 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Welk etiket

Met zwaard
11 (73.3%)
Met schip
3 (20%)
Met ruiter
2 (13.3%)
Ander ontwerp want dit is geen gezicht!
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 15

Stemmen gesloten: 10-06-2018 22:51 u

THD

Dag allemaal,

Mijn eerste brouwsel is onderweg en wilde iets van een naam en etiket voor mijn bier.
Ik kom uit Friesland maar woon nu in Gelderland.
De bende "Zwarte Hoop" was een leger dat vocht voor de onafhankelijkheid van Friesland. Doordat er in dit leger een groot aantal Gelderse huurlingen vochten werden ze ook wel de Gelderse Friezen genoemd.....toepasselijk dus in de zin van mijn woonplaatsen.

Er werden in die tijd ook grote zeeslagen gewonnen door de zwarte hoop, dus ik heb twee etiketjes gemaakt...graag van jullie feedback welke mooier is en tips/op of aanmerkingen.





post image


Wolter

Lekker bezig hoor. Strakke etiketten. Persoonlijk (als niet vormgever) vind ik de versie zonder schip leuker. Maar dit is wel echt een smaak dingetje.

Wvo88

Eens met Wolter! Complimenten voor het mooie etiket!

Gil


THD

Oké, met zwaard wel dus? Heb er ook een met paard bij gedaan....dan nog steeds zwaard?

Gil

Citaat van: THD op 03-06-2018  21:05 uOké, met zwaard wel dus? Heb er ook een met paard bij gedaan....dan nog steeds zwaard?

Ik vind het woord tripel in het geel sowieso mooier dan in het rood.

Mark GA

Vanuit vormgeversoogpunt...

Tof verhaal achter de naam. Dát zou ik op het etiket erbij vermelden. Niet dat je bier misschien niet te zuipen is.
Ligt er natuurlijk helemaal aan welk doel je beoogt met je etiket.
Verder: zowel zwaard als schip vind ik nice. Al is het schip maar een. Serieel van het verhaal.
De ridder te paard: tja, als symbool vind ik het tof maar was de Zwarte Hoop een groep ridders met zwaarden?

Ik zou niet "Tripel bier" op je etiket zetten maar gewoon "Tripel". En dan inderdaad in geel, niet in rood.

THD

Citaat van: Mark GA op 03-06-2018  22:33 uVanuit vormgeversoogpunt...

Tof verhaal achter de naam. Dát zou ik op het etiket erbij vermelden. Niet dat je bier misschien niet te zuipen is.
Ligt er natuurlijk helemaal aan welk doel je beoogt met je etiket.
Verder: zowel zwaard als schip vind ik nice. Al is het schip maar een. Serieel van het verhaal.
De ridder te paard: tja, als symbool vind ik het tof maar was de Zwarte Hoop een groep ridders met zwaarden?

Ik zou niet "Tripel bier" op je etiket zetten maar gewoon "Tripel". En dan inderdaad in geel, niet in rood.

Top! Ik zal een stukje over het verhaal er op zetten en de rode tekst geel in de vakjes zetten

Mark GA

Citaat van: Mark GA op 03-06-2018  22:33 uAl is het schip maar een. Serieel van het verhaal.

Ik bedoelde:
"Al is het schip maar een klein onderdeel van het verhaal. "
Ik lees het net pas terug.
M'n telefoon is dronken.

THD

Citaat van: Mark GA op 03-06-2018  23:11 uIk bedoelde:
"Al is het schip maar een klein onderdeel van het verhaal. "
Ik lees het net pas terug.
M'n telefoon is dronken.

Ik begreep hem..:)

mr.chelsea


Jedoka

Goed verhaal! Mooi etiket met zwaard en tripel in geel....

joenedu

Ik vind ook de versie met zwaard het mooist. En dan 'tripel' in het geel, zonder bier. Gaaf etiket hoor!
Wat trouwens nog een puntje is, als je wilt dat mensen de flesjes rechtop houden zodat het gist mooi op de bodem blijft is verticale tekst niet zo handig. Maar ze kunnen het natuurlijk ook lezen als het flesje al uitgeschonken is  :biersmile:

THD

Citaat van: joenedu op 05-06-2018  11:06 uWat trouwens nog een puntje is, als je wilt dat mensen de flesjes rechtop houden zodat het gist mooi op de bodem blijft is verticale tekst niet zo handig. Maar ze kunnen het natuurlijk ook lezen als het flesje al uitgeschonken is  :biersmile:
Dat is inderdaad waar, die ga ik ook nog even aanpassen!

Mark GA

Valt me nu pas op dat die wimpels van dat schip de verkeerde kant uit waaien.
Welk label is het uiteindelijk geworden?

joenedu

Citaat van: Mark GA op 31-07-2018  08:47 uValt me nu pas op dat die wimpels van dat schip de verkeerde kant uit waaien.
Welk label is het uiteindelijk geworden?

Volgens mij niet: de wind waait toch in de zeilen?

Knobby

Citaat van: Mark GA op 31-07-2018  08:47 uValt me nu pas op dat die wimpels van dat schip de verkeerde kant uit waaien.
Welk label is het uiteindelijk geworden?
Nee hoor, het klopt gewoon...

Mark GA

Ja inderdaad...
Werd op het verkeerde been gezet.
Het is een schip. Dat vaart doorgaans met de wind mee, i.t.t. andere transportatiemiddelen.
Zag er vreemd uit.
Nevermind.

RonaldAnthonissen

Een detail, maar de juiste spelling is "Tripel" i.p.v. "Triple"

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.