Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Even voorstellen: Aswin  (gelezen 648 keer)

Offline Aswin

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Even voorstellen: Aswin
« Gepost op: 01-06-2018 16:37 u »
Beste,

Mijn naam is Aswin en ik ben een Belgische student. Zelf ben ik geen brouwer, maar voor mijn eindwerk van mijn professionele bachelor Energietechnologie heb ik onderzoek gedaan naar energieverbruik in een brouwerij/het brouwproces. Mijn werk gaat vooral over het gebruik van energie tijdens het brouwproces zo efficiŽnt mogelijk te laten verlopen, en zo geld uit te sparen.

Graag deel ik deze kennis aan anderen. Als iemand van jullie vragen heeft over dit onderwerp, kan u het altijd aan mij vragen en zal ik u proberen verder helpen.

Met vriendelijke groet,
Aswin

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Mark GA

• Brouwvereniging Rotterdam
  • Super lid
  • Land: nl
  • Green Anchors Crew
Re: Even voorstellen: Aswin
« Reactie #1 Gepost op: 01-06-2018 17:14 u »
Beste,

Mijn naam is Aswin en ik ben een Belgische student. Zelf ben ik geen brouwer, maar voor mijn eindwerk van mijn professionele bachelor Energietechnologie heb ik onderzoek gedaan naar energieverbruik in een brouwerij/het brouwproces. Mijn werk gaat vooral over het gebruik van energie tijdens het brouwproces zo efficiŽnt mogelijk te laten verlopen, en zo geld uit te sparen.

Graag deel ik deze kennis aan anderen. Als iemand van jullie vragen heeft over dit onderwerp, kan u het altijd aan mij vragen en zal ik u proberen verder helpen.

Met vriendelijke groet,
Aswin
Hallo Aswin, van harte welkom hier.
Tof dat je je kennis wilt delen met ons!
Kun je iets meer vertellen over je onderzoek? En in hoeverre dat onderzoek zich richtte op de diverse hobbybrouw-installaties?
Wat heb je precies onderzocht?

Offline Edwarff

• Senior lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #2 Gepost op: 01-06-2018 19:02 u »
Welkom!

Ik kan vast nog veel van je leren. Als hobbybrouwer stroomt mijn schone koelwater zo de tuin in. Zonde! Voor mij voelt dit heel slecht. In de zomer vang ik het op om de hop plantjes mee te sproeien. In de winter is het helemaal verspilling.

Ik zou dit probleem graag oplossen. Ooit. Ik zou.niet weten hoe.

Offline Jaap W

• Vol lid
  • een tevreden bierdrinker is geen onruststoker
« Reactie #3 Gepost op: 02-06-2018 10:33 u »

Ik kan vast nog veel van je leren. Als hobbybrouwer stroomt mijn schone koelwater zo de tuin in. Zonde! Voor mij voelt dit heel slecht. In de zomer vang ik het op om de hop plantjes mee te sproeien. In de winter is het helemaal verspilling.

Welkom Aswin,

Ben ook wel benieuwd naar je onderzoek. Ook bij mij loopt het koelwater zo de tuin of het riool in.  :proost: :biersmile: :weetniet:

Offline Brouwerij Hulzebos

• Vol lid
  • Veldrijder en dwarse BIAB brouwer.
« Reactie #4 Gepost op: 02-06-2018 11:32 u »
Ben ook wel benieuwd naar je onderzoek. Ook bij mij loopt het koelwater zo de tuin of het riool in.  :proost: :biersmile: :weetniet:
Ik ga zo een klein gedeelte van het koelwater gebruiken om het filtervat te kuisen.
De rest gaat zo de straatput in.

Offline Heisenberg

• Super lid
  • Brewed by mr. White
« Reactie #5 Gepost op: 02-06-2018 21:03 u »
Welkom!

Hahahaaaa. Brouwen in de badkamer, koelwater in je bad laten lopen.

Offline Heisenberg

• Super lid
  • Brewed by mr. White
« Reactie #6 Gepost op: 02-06-2018 21:07 u »
Mijn werk gaat vooral over het gebruik van energie tijdens het brouwproces zo efficiŽnt mogelijk te laten verlopen, en zo geld uit te sparen.
Elke industrietak die veel energie gebruikt moet daar mee aan de slag. Geloof iets van 2 % energie besparing per jaar. Werk zelf in de papierindustrie en daar speelt dat ook. Maar gebruiken wel heel veel energie natuurlijk. Wel een zeer interessante materie!

Offline beermenke

• Super lid
  • Brouwerij De Sjravelaer
« Reactie #7 Gepost op: 02-06-2018 23:12 u »
Welkom!

Een groot watervat en dat rondpompen?
Ik heb een voorraadvat achter de garage en pomp ik rond door koeler
In winter gemakkelijk koelen maar met warme dagen hooguit tot 25 graden terugkoelen en de rest via koelkast. Kost ook energie maar beter dan waterverspilling. Zonnepanelen.

Tags: