Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Even voorstellen: Hans  (gelezen 815 keer)

Offline LevenindeBrouwerij

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: nl
  • Gist is Geweldig
    • LevenindeBrouwerij.org
Even voorstellen: Hans
« Gepost op: 01-06-2018 09:46 u »
Dag allemaal,

Bij deze zou ik me even willen voorstellen. Mijn naam is Hans en ik ben eigenaar van LevenindeBrouwerij.org. Inderdaad, een webshop die producten verkoopt voor onder andere het brouwen van bier.
Ik maak al ruim 10 jaar wijn en een jaar of 4 geleden zijn daar kaas maken, en bier brouwen bij gekomen. Dit jaar wil ik me verdiepen in worst maken, roken en pekelen. Uit deze hobbies is dit bedrijfje ontstaan.

Met vriendelijke groet,
Hans

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Heisenberg

• Super lid
  • Land: us
Re: Even voorstellen: Hans
« Reactie #1 Gepost op: 02-06-2018 05:42 u »
Hallo Hans. Alweer een (voor)naamgenoot. Heb net even op je site rondgesnuffeld. Aantrekkelijke prijzen joh! En dat worst maken lijkt me ook wel wat  ;)

Offline Mark GA

• Brouwvereniging Rotterdam
  • Super lid
  • Maasgoud - powered by Green Anchors Crew
« Reactie #2 Gepost op: 02-06-2018 09:24 u »
Hallo Hans, welkom!
Ik heb ook net even gekeken in je online winkel en wat mij extra bevalt is de omschrijving van de artikelen. Vanuit brouwersoogpunt! Zo kan ik de uitleg bij de dubbele bodem zeer waarderen.
Een maatje van mij heeft zich helemaal op worstenmaken gestort dus zal de link doorsturen.

• *
  • Gist is Geweldig
    • LevenindeBrouwerij.org
« Reactie #3 Gepost op: 02-06-2018 10:06 u »
Dag Hans, en Mark,

Hartelijk dank voor de complimenten. Die omschrijvingen maken is een hoop werk maar wel leuk om te doen.

Worst maken heb ik nog nooit gedaan maar het lijkt me erg leuk om een eigen gemaakt worstje op de barbeque te cremeren.

Groetjes
Hans

Offline Jaap W

• Vol lid
  • een tevreden bierdrinker is geen onruststoker
« Reactie #4 Gepost op: 02-06-2018 10:30 u »
Hallo Hans,
welkom op dit mooie en nuttige forum.
Ik ben zelf ook als wijnmaker en likeurmaker begonnen (doe ik trouwens nog steeds) en ik maak ook mijn eigen komboecha. Ben ook sinds een paar jaar bezig met bier brouwen, eerst bij kennissen en sinds 2 jaar voor mezelf. Heel mooi werk. :biersmile: :proost:
Succes met het worst maken.

• *
  • Gist is Geweldig
    • LevenindeBrouwerij.org
« Reactie #5 Gepost op: 02-06-2018 17:55 u »
Dag Jaap,

Hartelijk dank. Ik heb het altijd heel bijzonder gevonden dat je in je eigen keuken iets kunt maken dat lekkerder is dan wat je in de winkel koopt. Het is dan ook wel logisch dat je van de ene hobby in de andere rolt.

Aangezien ik niet zo veel wijnmakers spreek vroeg ik me af waar jij wijn van maakt. Ik heb geen druiven dus maak ik het van allerlei andere dingen. Aardbeienjam, en perzikken in blik en zo.

Groetjes
Hans

Offline Jaap W

• Vol lid
  • een tevreden bierdrinker is geen onruststoker
« Reactie #6 Gepost op: 03-06-2018 09:41 u »
Hallo Hans,

Ik heb zelf ook geen druiven, maar voor wijn maken gebruik ik hoofdzakelijk vers geperste vruchtensap, zoals daar zijn druivensap, appelsap. GEEN extracten maar puur het sap. Ook ananas en meloen (zelf geperst) heb ik al gebruikt. Het wijn maken is bij mij een beetje naar de achtergrond verdwenen, nu ik ook mijn eigen bier maak, want dat vind ik toch vele malen leuker. Ook likeur maken vind ik leuk om te doen, maar nogmaals bierbrouwen is voor mij het leukste om te doen.
Ook de reacties van de mensen als ze voor de 1e keer een van je eigen gegebrouwen biertje gaan drinken. Je ziet ze dan kijken van: hm ???? En als je ze dan na de eerste paar slokjes ziet kijken van: Hé dit biertje smaakt eigenlijk prima en ze zeggen je dat dan ook en voor je het weet is je kratje leeg, dan  krijg ik daar een goed gevoel van.  :proost: :nut: :biersmile:

vr.gr. Jaap

• *
  • Gist is Geweldig
    • LevenindeBrouwerij.org
« Reactie #7 Gepost op: 04-06-2018 08:31 u »
Dag Jaap,

Tijdens mijn eerste brouw poging overstroomde mijn keukenvloer met bijna kokende wort. Toen wist ik nog niet zo zeker of ik het wel leuk zou gaan vinden.  :)
Dat is gelukkig al een tijdje geleden.

Groetjes
Hans

Tags: