Vergistingsvat Klarstein

Gestart door Erny, 30-05-2018 20:36 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hay

Citaat van: Thamerdal op 12-07-2018  15:03 uIk persoonlijk ben meer fan van Polsinelli dan van een afgekeurde brouwautomaat die nu als vergistingsvat verkocht wordt?

Dan koop je die toch!
En begin je daar een topic over en dat van die afgekeurde brouwautomaat is helemaal niet waar wat een onzin.

Thamerdal

Citaat van: Hay op 12-07-2018  18:11 uDan koop je die toch!
En begin je daar een topic over en dat van die afgekeurde brouwautomaat is helemaal niet waar wat een onzin.
Rustig maar, je hoeft niet zo uit de hoek te komen?  :weetniet:

Citaat van: CeesM op 30-05-2018  21:10 uDat zijn de retourgestuurde brouwketels. De elementen hebben ze er in laten zitten zodat je deze ook als kookketel kan gebruiken. ;)

Dit is wat ik las, dat is alles. Ik ben inderdaad in het bezit van Polsinelli vergistingsvaten die zo'n beetje gelijk zijn qua prijs. En die bevallen mij goed, dat is wat ik wilde melden.

CeesM

Citaat van: Thamerdal op 12-07-2018  20:27 u
Citaat van: CeesM op 30-05-2018  21:10 uDat zijn de retourgestuurde brouwketels. De elementen hebben ze er in laten zitten zodat je deze ook als kookketel kan gebruiken. ;)


Dit is wat ik las, dat is alles. Ik ben inderdaad in het bezit van Polsinelli vergistingsvaten die zo'n beetje gelijk zijn qua prijs. En die bevallen mij goed, dat is wat ik wilde melden.
Je snapt toch wel dat dit een grapje was?

Neetje

Moeilijk kiezen tussen beide.
Liefst zou ik ze naast elkaar willen zien staan.

De afdichtingsring van Polsinelli ziet er wel degelijk uit. Wanddikte 0,6 mm is voldoende. Keuze van wel/geen handvaten.
Klarstein kan ik wat moelijker beoordelen vanaf een plaatje.
Kan dus alleen van post Erny uit gaan.

Citaat van: Erny op 20-06-2018  18:46 u...De kwaliteit is prima. Zo is het metaal dikker dan dat van een  Easybrew. De binnenkant is mooi afgewerkt. De overgang van de rand naar de bodem is mooi afgerond en niet hoekig... Deksel sluit ook prima.

Erny

Citaat van: Neetje op 12-07-2018  21:42 uMoeilijk kiezen tussen beide.
Liefst zou ik ze naast elkaar willen zien staan.

De afdichtingsring van Polsinelli ziet er wel degelijk uit. Wanddikte 0,6 mm is voldoende. Keuze van wel/geen handvaten.
Klarstein kan ik wat moelijker beoordelen vanaf een plaatje.
Kan dus alleen van post Erny uit gaan.
Mocht je nog wat foto's willen zien van het een of ander dan hoor ik het wel. Wellicht kan Thamerdal het zelfde dan doen. Uit eindelijk zijn we hier toch om te leren van elkaar. Door goed te kunnen vergelijken leren we er allemaal van en komt het de kwaliteit van het forum ten goede.

Neetje

Dank je voor het aanbod. Mogelijk later.
Ik heb begrepen dat iemand (dacht Niels, maar weet niet zeker) bezig is met import van Polsenelli.
Gezien ik meerdere vaten heb, kan ik nog ff wachten met aankoop.
Maar ik blijf deze post volgen.

Kans bestaat dat ik een vierkant RVS vat laat lassen maar mijn twijfel gaat uit naar de dekselafdichting ivm cold crasch.

Hay

Wat ik me afvraag hoe meten jullie nou de temperatuur?

Erny

Citaat van: Hay op 03-08-2018  17:36 uWat ik me afvraag hoe meten jullie nou de temperatuur?
Eigenlijk meet ik niet. Het vat zet ik in een vergistingskast. Hooguit 1 a 2 met een digitale thermometer van Brouwmarkt.
Die zijn lekker snel. Daarmee verklein je de kans op infectie.


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.