Vergistingsvat Klarstein

Gestart door Erny, 30-05-2018 20:36 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jaapz

Citaat van: Erny op 31-05-2018  20:17 uik ben benieuwd wat het bericht zal zijn dat ze aan Jaaps sturen.
Heb net bericht terug. Er zit geen verwarmingselement in. Ook geen 220 V aansluiting. Informatie is dus foutief. Slechts een vergistingsvat dus!

Mark GA

Citaat van: jaapz op 01-06-2018  17:03 uSlechts een vergistingsvat dus!
In dat geval ben je misschien beter af met zo'n SS ding, voor een paar tientjes meer. Die lopen toch schuin toe in de bodem?

bultje76

Inderdaad, die buckets zijn conisch, ook al kun je niet gist aftappen. De prijs is wel rond de 200 euro, dus die paar tientjes is dan gewoon het dubbele.

Erny

Citaat van: jaapz op 01-06-2018  17:03 uHeb net bericht terug. Er zit geen verwarmingselement in. Ook geen 220v aansluiting. Informatie is dus foutief. Slechts een vergistingsvat dus!

Dank jaapz voor het uitzoeken.

Ik ben blij dat ik dit onderwerp op het forum heb gezet. Ik spaar nog even door denk ik...
Mocht ik anders beslissen dan zal ik mijn bevindingen hier delen.

Haagse Wouter

Awh :(. Nu moet ik een beetje huilen.

Maar nu volgende ding! Hoe kunnen we een weckketel ombouwen tot gistvat!

Lijkt mij een kwestie van een siliconenslang om de rand klemmen en de deksel er op forceren en fixeren.

Mark GA

Citaat van: Haagse Wouter op 02-06-2018  10:19 uAwh :(. Nu moet ik een beetje huilen.

Maar nu volgende ding! Hoe kunnen we een weckketel ombouwen tot gistvat!

Lijkt mij een kwestie van een siliconenslang om de rand klemmen en de deksel er op forceren en fixeren.
Als ik me goed herinner is daar een uitgebreid topic over geweest, inclusief foto's, van een forumlid die zo'n slang om de rand probeerde te klemmen maar wat toch geen succes bleek.
Kan het alleen niet 1-2-3 vinden...

Puck

Citaat van: Mark GA op 02-06-2018  10:51 uAls ik me goed herinner is daar een uitgebreid topic over geweest, inclusief foto's, van een forumlid die zo'n slang om de rand probeerde te klemmen maar wat toch geen succes bleek.
Kan het alleen niet 1-2-3 vinden...

Was niet makkelijk te vinden maar ik was ook op zoek. En volgens mij is dit het bewuste topic:

https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,28714.0.html

Erny

Ik kon het niet laten voor die prijs en heb de gok genomen.
Vandaag is vergistingsvat binnengekomen. Ik ben aangenaam verrast. De kwaliteit is prima. Zo is het metaal dikker dan dat van een Easybrew. De binnenkant is mooi afgewerkt. De overgang van de rand naar de bodem is mooi afgerond en niet hoekig.
Ik moet er nog mee gaan werken maar verwacht geen problemen. Deksel sluit ook prima.
Wat mij betreft kun je het met een gerust hart kopen.

Hay

Ik vind het ook nog steeds een leuk vergistingsvat.
Zou je tzt je bevindingen en wat foto's met name van de binnenkant willen posten?
Bvd.

Erny

Citaat van: Hay op 20-06-2018  21:39 uIk vind het ook nog steeds een leuk vergistingsvat.
Zou je tzt je bevindingen en wat foto's met name van de binnenkant willen posten?
Bvd.
Zal ik zeker doen.

joenedu

Citaat van: Erny op 20-06-2018  22:03 uZal ik zeker doen.
Wij zitten er ook aan te denken deze aan te schaffen dus ben ook benieuwd!

Erny

Hierbij wat foto´s. Bij vragen hoor ik het wel. Van het weekend brouwen. Ik deel mijn bevindingen. Wat ik ook doe de foto´s blijven overdwars.





stiaanke

Ik zie dat deze ook in 30 l verkrijgbaar is.
En wanneer je je aanmeldt voor de nieuwsbrief krijg je 5 euro korting.

Hay


Erny

De 30 liter heeft alleen geen volume aanduiding.
Vandaar dat ik deze niet genomen heb.

stiaanke

Ik kon het niet laten.
Een 30 l versie gekocht.

Jacques

Citaat van: Erny op 21-06-2018  20:47 uWat ik ook doe de foto´s blijven overdwars.

De links aangepast. Als je er nu op de foto's klikt roteren ze.

Erny

Citaat van: Jacques op 22-06-2018  23:15 uDe links aangepast. Als je er nu op de foto's klikt roteren ze.
Top dank je. Wat doe ik fout?

Jacques

Citaat van: Erny op 23-06-2018  08:22 uTop dank je. Wat doe ik fout?

Ik heb http gewijzigd in https en /# in /pics/.

Erny

Update. Op dit moment zit er een quad tripel in het vat. Voor de komende winter. Al kan ik mij er nu weinig bij voorstellen  :) De bevinding tot nu toe is prima. Het vat is handzaam en luchtdicht. Er is voldoende ruimte om goed te vergisten. De deksel is er makkelijk en snel op en af te halen. Het kraantje doet zijn ding en lekt niet. Al komt deze een beetje gammel over.
Volgende update als ik het vat schoonmaak.

Erny

Erny

Afgelopen zaterdag het bier in de flessen gedaan. Wat achter bleef in het vergistingsvat zag er goed uit. Geen rare "ingebrande" rand ter hoogte van waar het bier heeft staan te vergisten. Eerder in dit topic wordt hier melding over gemaakt dat dit in een Duits forum aan de orde is bij een KlarStein vergistingsvat. Ik voeg een foto bij van de binnenkant van de ketel. Het bier dat je nog ziet is onder het niveau van het kraantje als je al iets van een rand ziet dan is dit de hoogte van waar het bier heeft gestaan.

Hay

Tevreden dus?
Zo te zien zit er dezelfde kraan op als er op mijn Klarstein brouwketel zit.
Ik zou deze wel zover mogelijk demonteren en goed schoon maken na elke vergisting.
Ik denk dat ik dit vergistingsvat ook ga bestellen.
Bedankt voor het delen van je ervaringen.

Thamerdal

Ik persoonlijk ben meer fan van Polsinelli dan van een afgekeurde brouwautomaat die nu als vergistingsvat verkocht wordt?

Erny

Citaat van: Thamerdal op 12-07-2018  15:03 uIk persoonlijk ben meer fan van Polsinelli dan van een afgekeurde brouwautomaat die nu als vergistingsvat verkocht wordt?
Polsinelli is inderdaad erg mooi. Ik snap je opmerking maar het vat is geen omgebouwde brewer van Klarstein

Erny

Citaat van: Hay op 12-07-2018  14:48 uTevreden dus?
Zo te zien zit er dezelfde kraan op als er op mijn klarstein brouwketel zit.
Ik zou deze wel zover mogelijk demonteren en goed schoon maken na elke vergisting.
Ik denk dat ik dit vergistingsvat ook ga bestellen .
Bedankt voor het delen van je ervaringen.

Ik heb zelf een Easybrew en is bijna de zelfde kraan. Ik moest inderdaad even de zaak goed aandraaien. Alles zit nu mooi en stevig.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.