Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Huurbrouwerij  (gelezen 60780 keer)

Offline Jur1

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Huurbrouwerij
« Reactie #125 Gepost op: 24-02-2020 22:05 u »
Hallo brouwers,
Ik heb stoute schoenen gevonden. Al een aantal jaren aan een blondje gesleuteld. Nu ben ik ermee op de markt. Het is best spannend. Ik heb het een ,,goeie" genoemd. Mijn merknaam is hesselerbier en ben nu 1 week online met een webshop. Heb een huurbrouwer gevonden die mij de mogelijkheid geeft om kleine batches van 200 liter te maken. Ingeschreven als groothandelaar en detailhandel online.
Een week geleden is de presentatie geweest tijdens een opening van een kunstenaarscollectief/ galerie in Emmen. Erg goed ontvangen. Had kadoverpakkingen gemaakt met glazen erbij. Als een trein, al weer uitverkocht.
Het heeft wel wat voeten in aarde om een webshop te bouwen als nitwit, maar hij's in de lucht. Ben nu druk in de weer om een tweede biertje te ontwikkelen. Hopelijk gaat dat wat sneller dan mijn blondje zodat ik wat meer producten in mijn webshop kan aanbieden. Heb ook wel intresse om andere craft bieren van collega-brouwers aan te bieden. Hoe dat dan in z'n werk gaat moet zich nog openbaren. Hoe dan ook, ik ben nieuwsgierig over de reacties van jullie. Kan erg goed tegen kritiek, als het tenminste wel een beetje opbouwend bedoeld is..

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Neetje

• Super lid
  • De elektrische brouwer
« Reactie #126 Gepost op: 24-02-2020 22:17 u »
De activiteiten van Hesseler Bier vinden (onder andere) plaats in de branche: Studiebegeleiding, vorming en onderwijs n.e.g..? ???

Offline Jur1

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #127 Gepost op: 24-02-2020 23:39 u »
Tja, als je kvk nummer hebt, en da's nou eenmaal verplicht als je onderneemt, en je doet nog meer dingen dan brouwen, (ik geef ook muzieklessen) krijgt je i.d.d. een mix van activiteiten te zien die niet zoveel met elkaar te maken lijken te hebben.
Behalve dan ikzelf als gemene deler,...

Offline Larsje40

• Vol lid
« Reactie #128 Gepost op: 26-04-2021 01:55 u »
Hoe is dit nu afgelopen ben benieuwd.

gr

Lars

Offline CeesM

• Super lid
  • Niet mouwen, lekker brouwen.
« Reactie #129 Gepost op: 26-04-2021 16:26 u »
Hoe is dit nu afgelopen ben benieuwd.

gr

Lars
Gaat waarschijnlijk ook gebukt onder Corona.

Offline ramon86

• Junior lid
  • **
    • Milky Road
« Reactie #130 Gepost op: 28-04-2021 15:58 u »
Dat hoeft zeker niet hoor, wij zijn vorig jaar ook eindelijk begonnen met huurbrouwen en nu drie trotse batches verder. Met deze volumes is het nog redelijk goed aan de man te krijgen via social media, maar uiteraard moet je het dan doen om je bier op grotere schaal te kunnen delen met andere liefhebbers en niet om er geld mee te verdienen.

Offline Abrink88

• Vol lid
  • Land: 00
  • Beter 1 bier in de hand dan 10 over de grond...
« Reactie #131 Gepost op: 08-08-2021 20:26 u »
Jaaaa, daar is ie weer 😜
Ik zie dat er inmiddels 3 jaar overheen gegaan zijn sinds mín oorspronkelijke bericht. Ik schaam mij diep, maar het lag aan verschillende omstandigheden. Omstandigheden die nu en stuk gunstiger zijn dan toen. Toen ik de vorige keer zou beginnen kwam natuurlijk net dat Mexicaanse  bier roet in het eten gooien. En heb ik op het laatst de stekker er maar uit getrokken omdat alle horeca dicht ging. Gezien het feit dat ik niet denk dat dit snel weer gebeurt, gaan we weer vrolijk verder.

Website is in de lucht, en dit vind ik iets lastigs. Wat je eigenlijk wilt is mooie fotoís  van koperen ketels of tig rvs gist vaten op de achtergrond. Maar als huurbrouwer kun je dat niet doen. Je moet dus op een of andere manier enkel je merk promoten. En is het dus verstandig een merk te bedenken waar je iets mee kunt. Dit is immers je enige toevoeging aan het product. Behalve dat je het recept zelf bedacht hebt natuurlijk.

Kortom: KVK is weer op de hoogte van mín plannen. Zakelijke rekening is weer geopend en de domein namen zijn weer geregistreerd.
Volgende week bij de brouwerij langs die het gaat maken, om alles door te spreken. De vormgever weer wakker gemaakt dat er een definitieve eerste brouwsel komt en dat daar een gepast etiket op moet (die moet mij inmiddels al wel zo flauw zijn)

Het afgelopen jaar heb ik veel aandacht geschonken aan hoe men hun bieren presenteren. Bij een beetje slijterij staan al snel 100+ bieren, en hoor ik mezelf steeds weer de vraag stellen: hoe kan ik me onderscheiden? Waarom gaan mensen mijn bier kopen? Wat breng ik hier in dit oerwoud van speciaal bieren? Dikke Dubbel trippel IPAís met 16 soorten hop. Blubber dikke Russian imperial stouts gelagerd op cognac vaten die 300 jaar in de Caribische zee gelegen hebben? Pastry stout marshmellow porters met kokosnoot haar en haaientanden.. er zijn zoveel soorten dat men de meest vreemde dingen doen om onderscheidend te zijn. Ik heb dat een tijdje bekeken en toen gedacht: is dit waar bier in mijn beleving om draait? Die mierzoete dikke transmissie olie? Tuurlijk, bij de juiste setting maak ik me er ook wel eens schuldig aan, maar voor mijn eigen merk heb ik gekozen om terug te gaan naar de roots. Bieren die naar mijn idee niet genoeg credit krijgen. Zoveel mogelijk zonder toevoeging, tenzij het oprecht iets toevoegt. En tripel heeft naar mijn inziens bijvoorbeeld echt koriander nodig. Maar verder kun je natuurlijk een hele bult doen met de basisingrediŽnten.

Dat is de route die ik wil volgen. Ook gezien de streek waar ik vandaan kom. Ik denk dat dit beter past. Ik ga mín best doen en hopen dat het een beetje aanslaat!

Later meer!

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
« Reactie #132 Gepost op: 08-08-2021 21:08 u »
Succes! Hoe heet je brouwerij ook al weer en waar ga je je bieren brouwen?

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #133 Gepost op: 08-08-2021 22:05 u »
Het afgelopen jaar heb ik veel aandacht geschonken aan hoe men hun bieren presenteren. Bij een beetje slijterij staan al snel 100+ bieren, en hoor ik mezelf steeds weer de vraag stellen: hoe kan ik me onderscheiden? Waarom gaan mensen mijn bier kopen? Wat breng ik hier in dit oerwoud van speciaal bieren? Dikke Dubbel trippel IPAís met 16 soorten hop. Blubber dikke Russian imperial stouts gelagerd op cognac vaten die 300 jaar in de Caribische zee gelegen hebben? Pastry stout marshmellow porters met kokosnoot haar en haaientanden.. er zijn zoveel soorten dat men de meest vreemde dingen doen om onderscheidend te zijn. Ik heb dat een tijdje bekeken en toen gedacht: is dit waar bier in mijn beleving om draait? Die mierzoete dikke transmissie olie? Tuurlijk, bij de juiste setting maak ik me er ook wel eens schuldig aan, maar voor mijn eigen merk heb ik gekozen om terug te gaan naar de roots. Bieren die naar mijn idee niet genoeg credit krijgen. Zoveel mogelijk zonder toevoeging, tenzij het oprecht iets toevoegt. En tripel heeft naar mijn inziens bijvoorbeeld echt koriander nodig. Maar verder kun je natuurlijk een hele bult doen met de basisingrediŽnten.

Tsja hoe onderscheid je tegenwoordig als je flesje naast 100+ andere onbekende bieren staat?
Om te beginnen door een aantrekkelijk etiket. Dat is de eerste kennismaking...

Verder door een goed bier te brouwen. Dat wil zeggen een evenwichtig bier zonder smaakafwijkingen. De afgelopen weken ben ik op vakantie geweest in Nederland heb ik weer veel bieren gedronken van vrij onbekende kleine brouwerijen. Daar zaten veel bieren bij met afwijkingen zoals diacetyl, DMS, geoxideerd, autolyse smaakjes en hopburn (lees onaangename bitterheid). Maar ook bieren die zonder meer goed waren. Drie keer raden welke bieren ik nog een keertje koop...

O ja, in een tripel hoeft echt geen koriander.

Offline Abrink88

• Vol lid
« Reactie #134 Gepost op: 08-08-2021 22:41 u »
Een aantrekkelijk etiket inderdaad. Maar het ontwerpen daarvan is ook een vak apart. Daar ben ik op dit moment erg druk mee.

Ik vind persoonlijk koriander en/of kardemom wel iets toevoegen aan een tripel. Maar dat is  mijn smaak natuurlijk. Het gaat mij erom dat het leuk zou zijn dat er niet van alles en nog wat in gekwakt wordt om het vervolgens een naam te geven om je op zoín manier te onderscheiden.

Succes! Hoe heet je brouwerij ook al weer en waar ga je je bieren brouwen?

Ik heb ooit halverwege deze draad gezegd dat ik dat niet ga noemen. Ik wil hier geen reclame maken, maar puur laten zien wat het inhoud om zoiets te beginnen met 0 kennis van ondernemen. Wat er bij komt kijken. Waar ik persoonlijk tegen aan loop of gelopen ben. Er waren mensen die het interessant vinden om te lezen, daarom ben ik blijven schrijven. Je hebt natuurlijk niet alleen te maken met een passie voor bier en/of brouwen, maar ook met een product dat je moet vermarkten en iets mee wilt verdienen.
Als de interesse blijft, zal ik het daar in toekomst wat meer over hebben. Nogmaals: ik ben geen expert. Schrijf puur over mijn bevindingen.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #135 Gepost op: 08-08-2021 22:56 u »
Een aantrekkelijk etiket inderdaad. Maar het ontwerpen daarvan is ook een vak apart. Daar ben ik op dit moment erg druk mee.

Ik vind persoonlijk koriander en/of kardemom wel iets toevoegen aan een tripel. Maar dat is  mijn smaak natuurlijk. Het gaat mij erom dat het leuk zou zijn dat er niet van alles en nog wat in gekwakt wordt om het vervolgens een naam te geven om je op zoín manier te onderscheiden.

Het ontwerpen van mooi etiket is inderdaad een vak apart. Je zou kunnen overwegen om een ontwerper in te huren...

Verder denk ik dat je vooral iets op de markt moet zetten wat zich onderscheidt van de veel andere bieren, maar toch veel bierliefhebbers aanspreekt. De zoveelste tripel met koriander zou ik laten staan, dat geldt zeker voor een tripel met kardemom (dat kruid overheerst heel snel in de smaak). Wat dacht je van een donker witbier?  :)

Offline Abrink88

• Vol lid
« Reactie #136 Gepost op: 08-08-2021 23:25 u »
Het ontwerpen van mooi etiket is inderdaad een vak apart. Je zou kunnen overwegen om een ontwerper in te huren...

Verder denk ik dat je vooral iets op de markt moet zetten wat zich onderscheidt van de veel andere bieren, maar toch veel bierliefhebbers aanspreekt. De zoveelste tripel met koriander zou ik laten staan, dat geldt zeker voor een tripel met kardemom (dat kruid overheerst heel snel in de smaak). Wat dacht je van een donker witbier?  :)

Ik heb inderdaad een vormgever gevraagd. Waar ik mee kwam leek nergens op.

Een tripel zou ik niet snel brouwen. Die markt is verzadigd. Ik heb wel een paar leuke ideeŽn denk ik. Ik hoop dat de uitvoering ook naar wens verloopt.

Een donker witbier? Voor de diversiteit in de witbier wereld? 😜

Maar zonder gekheid: een dunkel weissen staat wel op mín lijstje. Maar die is niet heel donker. En het is ook geen witbier😅

Offline Eric v B

• Super lid
  • Et hštt noch emmer joot jejange.
« Reactie #137 Gepost op: 09-08-2021 10:44 u »

Een donker witbier? Voor de diversiteit in de witbier wereld? 😜

Maar zonder gekheid: een dunkel weissen staat wel op mín lijstje. Maar die is niet heel donker. En het is ook geen witbier😅

Dunkel Weizen staat voor donker tarwe bier.

Offline seed7

• Beheerder
  • Super lid
    • Moaneschien
« Reactie #138 Gepost op: 09-08-2021 10:55 u »
Verder denk ik dat je vooral iets op de markt moet zetten wat zich onderscheidt van de veel andere bieren, maar toch veel bierliefhebbers aanspreekt.

Vrij vertaald, marketing, marketing, marketing....

Ingo

Offline pincopallino

• Super lid
  • drink gezond
« Reactie #139 Gepost op: 09-08-2021 11:12 u »
Denk er aan een mix met druivensap of pompoen of oude brood of wortels of aardappels enzovoort,  Laat je fantasie het verschil  maken t.o.v. de standaard stijlen. Succes !

Offline Bram86

• Vol lid
« Reactie #140 Gepost op: 09-08-2021 11:25 u »
Denk er aan een mix met druivensap of pompoen of oude brood of wortels of aardappels enzovoort,  Laat je fantasie het verschil  maken t.o.v. de standaard stijlen. Succes !

Dat klinkt leuk, maar als je maar een kleine afzetmarkt hebt dan is het risico denk ik al gauw te groot.
Ik denk dat de reactie 3 jaar geleden van EBC op deze topic nog het meest relevant is: https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,36697.msg555011.html#msg555011

Offline Phoef

• Junior lid
  • **
« Reactie #141 Gepost op: 09-08-2021 15:38 u »
Dat klinkt leuk, maar als je maar een kleine afzetmarkt hebt dan is het risico denk ik al gauw te groot.
Ik denk dat de reactie 3 jaar geleden van EBC op deze topic nog het meest relevant is: https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,36697.msg555011.html#msg555011

Goeie doorlink, ik kan me 100% vinden in de reactie van EBC.

Qua ontwerp van etiketten zou ik dit als volgt aanpakken.
Zelf goed verzinnen en opschijven aan welke kapstok je de bieren wilt ophangen en online een marketing/vormgever zoeken.
Zelfs https://www.fiverr.com/ is een goed alternatief!

Zelf ben ik qua concept gecharmeerd van Uiltje, walhalla brouwerij en Kaapse Brouwers. Deze zijn natuurlijk behoorlijk HIP en trendy maar het principe is dat iets moet hebben waaraan je al je activiteiten kan ophangen.

Anders voorbeeld is natuurlijk de redelijk recente docu van Huttenkloas (https://www.2doc.nl/documentaires/series/2doc/2020/april/ons-bier.html)
Simpel edoch opvallend etiket waarbij ze geen hippe trendy namen hebben gekozen maar dicht bij hun zelf zijn gebleven met als toevoeging "van Kloas".
Kapstok is de streekgebondenheid daar, toerisme pak je mee etc.

Offline lier

• Super lid
  • Brouwerij brouwkip
« Reactie #142 Gepost op: 09-08-2021 16:05 u »
Ik kan je aanraden iemand te zoeken die commercieel sterk is aangelegd als je dat zelf niet bent, lekker bier brouwen alleen is niet genoeg.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #143 Gepost op: 09-08-2021 22:50 u »
Vrij vertaald, marketing, marketing, marketing....

Inderdaad. Zonder goede marketing kom je er niet. Maar het bier moet ook goed zijn!

Offline JanDeGraaff

• Super lid
  • Bier is het antwoord. Ben alleen ff de vraag kwijt
« Reactie #144 Gepost op: 09-08-2021 23:45 u »
Inderdaad. Zonder goede marketing kom je er niet. Maar het bier moet ook goed zijn!
Nou verschillen smaken zonder meer Ė ik geef dat grif en volmondig toe Ė maar er zijn volgens mij wel degelijk best veel commerciŽle bieren die erg goed verkopen dankzij hun marketingbudgetten en niet zozeer vanwege hun hoogstaande kwaliteit.

Er is in dit draadje al vaak gezegd: brouw wat de mensen willen. Veel mensen weten niet wat ze willen en laten zich maar wat graag leiden door marketing, beeldvorming, statusverlening en kuddegedrag.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #145 Gepost op: 09-08-2021 23:59 u »
Nou verschillen smaken zonder meer Ė ik geef dat grif en volmondig toe Ė maar er zijn volgens mij wel degelijk best veel commerciŽle bieren die erg goed verkopen dankzij hun marketingbudgetten en niet zozeer vanwege hun hoogstaande kwaliteit.

Je hebt het dan vooral over pils. Die zijn vrij vlak van smaak maar vrij van smaakafwijkingen.

De laatste tijd heb ik veel bieren gedronken van kleine brouwerijen tijdens mijn vakantie in Nederland. Heel wat bieren heb ik halverwege weg laten gieten tot verbazing van het horecapersoneel... De bieren hadden wel tal van smaakafwijkingen. Wat ben ik tegengekomen: diacetyl, geoxideerd, autolyse, metaalachtig, hop burn en heel weinig body...
Het blijft mij verrassen dat bier van een mindere kwaliteit voor veel geld verkocht wordt.

Maar eerlijk gezegd ben ik ook bieren tegengekomen die mij prima smaakten.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #146 Gepost op: 10-08-2021 00:29 u »
Wat ben ik tegengekomen: diacetyl, geoxideerd, autolyse, metaalachtig, hop burn en heel weinig body...

Dit is het nadeel van goed kunnen proeven, en zeer kritisch zijn over bieren... ;) De meeste consumenten proeven dit niet en vinden het bier gewoon lekker of niet... ;)

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
« Reactie #147 Gepost op: 10-08-2021 00:31 u »
Heel wat bieren heb ik halverwege weg laten gieten tot verbazing van het horecapersoneel...

Wel weer fijn dat je portemonnee dat kan dragen... :brouwen: :biersmile: ;D

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
« Reactie #148 Gepost op: 10-08-2021 00:33 u »
Maar eerlijk gezegd ben ik ook bieren tegengekomen die mij prima smaakten.

Een klein commerciŽle brouwerij  is zo goed als zijn apparatuur is, helaas weet je dat niet altijd van te voren.... :huilen: :nut:

Offline Heuvinger brouwerij

• Super lid
  • Avangard malz, CML yeast, Hoppecruyt hop
« Reactie #149 Gepost op: 10-08-2021 01:11 u »
Naar mijn idee is een goede brouwer het belangrijkste in een brouwerij!  :groots: