Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Huurbrouwerij  (gelezen 8610 keer)

Offline Broeky

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Huurbrouwerij
« Reactie #75 Gepost op: 21-09-2018 20:36 u »
En daar sluit ik mij ook volledig bij aan. Er goed en mooi van je dat je dit zo doet en ook de updates wil plaatsen.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline joenedu

• Senior lid
  • In hops we trust
« Reactie #76 Gepost op: 22-09-2018 11:28 u »
Als men er flauw van is hoor ik het graag. Dan stop ik ermee  :degroeten:

Blijf gewoon posten, ik volg het met interesse! Ben benieuwd naar je etiket(ten).

Offline marc0871

• Senior lid
  • ik heb alleen een drankprobleem als de drank op is
« Reactie #77 Gepost op: 22-09-2018 13:01 u »
Als men er flauw van is hoor ik het graag. Dan stop ik ermee  :degroeten:

Ik denk dat dit topic anderen ook de moed kan geven om de stap te maken.
Je niet druk hoeven maken om een pand, apparatuur, hygiëne en veiligheidsregels en accijns, is waarschijnlijk net wat veel mensen tegenhoudt.

Offline Abrink88

• Vol lid
  • Land: 00
  • Beter 1 bier in de hand dan 10 over de grond...
« Reactie #78 Gepost op: 23-09-2018 13:40 u »
En vergeet niet dat er veel beginnende brouwerijen afhankelijk zijn van huurbrouwers. Ze bouwen de brouwerij met aanzienlijke over capaciteit met het oog op de toekomst. Deze ketels moeten de eerste jaren wel gevuld worden.

Ik denk dat dit topic anderen ook de moed kan geven om de stap te maken.
Je niet druk hoeven maken om een pand, apparatuur, hygiëne en veiligheidsregels en accijns, is waarschijnlijk net wat veel mensen tegenhoudt.

Dit heeft mij ook lang tegen gehouden, en het feit dat het vaak nep genoemd wordt. Maar met deze stelling ben ik het niet eens. Mits je pretendeerd een streekproduct te hebben die op een hele andere plaats gebrouwen wordt. Ik ga mijn bier daarom ook niet “drentsch” noemen, al hebben de recepten dus wel een drentsche oorsprong. Net zoals ik het etiket niet oud wil laten overkomen, aangezien ik net begin, maar ik wil ook geen modern etiket.  Ik probeer gewoon bij mezelf te blijven in de recepten en etiketten. Dit is op zich best lastig.

Offline Johan_vL

• Vol lid
  • Van proberen kun je leren
« Reactie #79 Gepost op: 25-09-2018 18:50 u »
Bij je eigen gevoel blijven en doen wat je denkt dat goed is, is een groot goed! Houd dat zo en vooral doorgaan.... :brouwen: