Algemeen > Algemeen

Huurbrouwerij

<< < (32/32)

Jacques:

--- Citaat van: JanDeGraaff op 10-08-2021  21:23 u ---Het bier hoeft dus niet noodzakelijkerwijs goed te zijn, als de rest maar klopt. Helaas, moet ik daar wel bij vermelden.

Dus, het advies aan TS Abrink88 om een goed bier te brouwen, onderscheidend te zijn en vooral zijn eigen smaak te volgen, is commercieel gezien geen goede. Om een commercieel succes te worden is dat allemaal niet strikt noodzakelijk. Het helpt wel, maar echt nodig is het niet.

--- Einde van citaat ---

Marketing is zonder meer heel belangrijk. Maar als de kwaliteit van best is dan beoordeelt de gemiddelde consument het bier als "niet lekker". Met een dergelijk oordeel wordt het heel moeilijk succesvol te worden...

Het hoort echt een combinatie te zijn: goed bier (zonder extreme smaken) én goede marketing.

Oscar:

--- Citaat van: Heuvinger brouwerij op 10-08-2021  01:11 u ---Naar mijn idee is een goede brouwer het belangrijkste in een brouwerij!  :groots:

--- Einde van citaat ---

En nu ff de definitie van een goede brouwer.. Want met een recept alleen kom je er niet. Als commerciële brouwer (met installatie) zul je verregaande kennis moeten hebben over je brouwprocessen en moet je vaak ook nog onderhoudsmonteur zijn. Want brouwen is 1.. maar alles wat daarna komt is net zo belangrijk... en zeker de laatste stap het afvullen !! :) :brouwen:

Jacques:

--- Citaat van: Oscar op 11-08-2021  19:34 u ---Want brouwen is 1.. maar alles wat daarna komt is net zo belangrijk... en zeker de laatste stap het afvullen !! :) :brouwen:

--- Einde van citaat ---

Klopt helemaal. Dit is één van de dingen die ik heb geleerd van mijn Brand avontuur. De verantwoordelijke voor de bottelarij wees mij erop dat als er het een en ander mis gaat bij het bottelen het werk van de brouwer voor niets was geweest...

Abrink88:
Een goedenavond ieder,

Hier nog even een korte update van mijn kant. Etiketten zijn klaar en gedrukt bij de drukkerij. Website en webshop zijn bijna klaar. Hier komt nog wel redelijk wat bij kijken. Denk aan iDeal koppeling webshop-rekening, Juridische disclaimers over retouren  en bedenk tijd etc. Opzich best een leerzaam proces. Niet alleen op biergebied maar ook vooral op zakelijk gebied is dit project erg leerzaam geweest. Als je zoals ik geen ervaring hebt met het hebben van een eigen bedrijf, komen er nog best veel dingen op je af. 1 ding dat ik geleerd heb: vraag hulp van mensen die er ervaring mee hebben. Mijn ervaring is dat er heel veel handigheidjes zijn, die je maar net even moet weten. Belasting technisch gezien dan.

De verzenddozen zijn ook al binnen. Zodat ik de flessen ook heel bij de klant aankomen. Is wel zo lekker. Ook de 4packs heb ik besteld, om bij de slijter neer te zetten als cadeau. Dit schijnt goed te verkopen. Ik heb karton kleurige verpakkingen gekozen en heb een mooie stempel laten maken met het logo erop. Dit ziet er erg mooi uit en is een relatief goedkope oplossing. Ik moet ergens beginnen dus de fancy verpakkingen komen later. Wil m’n geld eerst zoveel mogelijk besteden aan het product: bier. Zoals eerder gemeld, ik begin met 2 soorten, een lekkere doordrinker, en omdat de tijd komt: een lekkere winterbok, die ik zelf al jaren brouw rond deze tijd. De oplages zijn niet schrikbarend dus ik hoop de eerste batches snel te “slijten”

Ik ben hiermee ook bijna aan het eind gekomen van de opstart fase. Eigenlijk de reden dat ik de eerste post geschreven heb. Ik geloof dat ik alle aspecten waar ik tegenaan gelopen ben wel behandeld heb en heb ook zeer veel bruikbare tips gehad van heel veel mensen. Waarvoor dank! Dit is een van de redenen dat ik dit een mooi forum vind, er zijn veel actieve leden die graag hun kunde en kennis willen delen. Zonder al te veel gezeik, dat is ook wel eens fijn.

Ik ga het avontuur in ieder geval aan! Ik hoop dat er velen volgen. Misschien dat mijn berichten er iets aan kunnen bijdragen.
Allen nogmaals bedankt voor de leuke reacties en goede tips!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie