Algemeen > Algemeen

Huurbrouwerij

<< < (3/32) > >>

Abrink88:
Bedankt voor je reactie EBC! Goed gefundeerde opmerkingen :biersmile: daar hou ik van.
Ik denk dat ik je wel begrijp, maar goe onderscheid je je tegenwoordig met een blond of een tripel.
Ik vind dat erg lastig. En de meeste mensen zeggen dan: dan moet je er niet aan beginnen, dan heb je te weinig kennis. En dat klopt. Ik ben niet de beste brouwer van Nederland. Dat is jaques immers ( niet sarcastisch hoor! Groot fan) kan ik een lekker bier maken? Ja zeker! Kan ik maken wat ik beoog? Absoluut! Kan ik dat 3 x achtereenvolgens zonder smaak afwijking? Mmm denk het niet..en daar komt professionalisme bij kijken. En goed apparatuur (geen garantie maar helpt wel degelijk) als huurbrouwer werk je ook samen met een grotere brouwerij. Ik geloof ook om kennis te delen. Commercieel zijn ze zeker! Maar alleen voor het geld? Ooit hoorde ik een Amerikaanse brouwer zeggen: If I had done it for the money, i would have been a fucking Lawyer!
En ik geloof daarin. Natuurlijk draait het gedeeltelijk om de pegels, maar naar mijn mening zijn de meeste brouwers, dus ook die ketels verhuren, liefhebbers. En ik ben ik bierland weinig zogenaamde klootzakken tegen gekomen, al zullen ze er vast zijn.. Dus kennis? Ja. Genoeg om zelf een brouwerij te beginnen? Neh.. waarom dan toch een poging wagen on huur te brouwen? Om de hele simpele reden dat ik dat heel graag wil. Geen andere argumenten te bedenken.. vandaar mijn voorkeur huurbrouwen over zelf een brouwerij starten. Dat is wel iets wat er uit voort kan vloeien..

EBC:

--- Citaat van: Abrink88 op 26-05-2018  20:03 u ---Ik ben niet de beste brouwer van Nederland. Dat is jaques immers ...

--- Einde van citaat ---
;D :weetniet:  ;D
Waar kan ik het kopen?

EBC:

--- Citaat van: Abrink88 op 26-05-2018  20:03 u ---Ik denk dat ik je wel begrijp, maar goe onderscheid je je tegenwoordig met een blond of een tripel.

--- Einde van citaat ---

Met een IPA onderscheid je je zeker niet. Met een goed Blond wel. Geloof me maar, ik krijg de vraag dagelijks.

Abrink88:

--- Citaat van: EBC op 26-05-2018  21:46 u --- ;D :weetniet:  ;D
Waar kan ik het kopen?

--- Einde van citaat ---
Qua kennis dan.. je kunt trouwens wel een zwaar blond kopen van brand.. die is van jaques.

En EBC: een goede blond.. dat zijn tips waar ik iets mee kan. Zal er eens stevig over denken  :
En ik begrijp dat je een horeca ondernemer bent uit je verhaal? Houdt dat dan in dat ik mijn eerste klant binnen heb, als ik met een goede blond kom natuurlijk.. :proost:

Rene Haring:
EBC, je bent een man van mijn hart. Goed verwoord zeg en fijn dat je je ervaring met ons zo passioneel  deelt. Ik kom graag eens een keer langs bij je brouwerij als dat mogelijk is!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie