30-6-2018 MTG Hobbybrouwendag 2018

Gestart door William, 25-05-2018 22:08 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

William

Beste thuisbrouwers,

Op zaterdag 30 juni 2018 organiseert het Maasland Thuisbrouwers Genootschap weer een MTG-hobbybrouwdag voor alle hobbybrouwers.  Zie de flyer en het filmpje voor een impressie van de editie van vorig jaar.


Eerder kondigde wij de MTG hobbybrouwdag al aan. De locatie is echter gewijzigd naar onze andere clublocatie zijnde de Wilskracht Stadsbrouwerij Ravenstein.Dit heeft onder andere te maken dat de Muifelbrouwerij in de plan/realisatiefase zit voor het realiseren van een eigen brouwinstallatie. Deze locatie in en rond een prachtige molen is beter bereikbaar per trein (1 km lopen).

Save-the-date
Wanneer: zaterdag 30 juni 2018 tussen 11.00 - 17.00 uur met aansluitend een BBQ (BBQ na opgave via mtg.2002 apestaartje icloud.com)
Waar: Wilskracht Stadsbrouwerij Ravenstein, Molensingel 6 te Ravenstein
Kosten: Gratis. Wij vragen enkel geld voor drankjes en eten. Dit is een kostendekkend tarief. BBQ is 15 euro.

Met demonstraties, lezingen, verschillende (eigen) bieren, apparatuur, grondstoffen, verkoop tweedehands artikelen, veel klets en een BBQ.


Mocht je met een groep willen komen als clubuitstapje dan zouden wij dit graag willen weten zodat wij qua inkoop ons beter kunnen voorbereiden.

Graag tot 30 juni!

Groeten Frans Schamp, Robby Brekelmans, Henk Smouter en Jan-Willem de Vries,

Bestuur Maasland Thuisbrouwers Genootschap
Website: http://www.mtg-bier.nl







Jacques

Ik had graag eens bij brouwerij Wilskracht willen babbelen met veel hobbybrouwers.

Maar 30 juni zal hem niet worden. Dat is de finale dag van de Brand Bierbrouwwedstrijd...

William

Citaat van: Jacques op 25-05-2018  23:27 uIk had graag eens bij brouwerij Wilskracht willen babbelen met veel hobbybrouwers.

Maar 30 juni zal hem niet worden. Dat is de finale dag van de Brand Bierbrouwwedstrijd...

Tja, de agenda's zitten vol in die periode.
Gelukkig is niet iedereen Göse fan ;D  dus op naar Ravenstein. Pitoreske plaats, mooie molen, mooie brouwerij , goede bieren en .... veul klets!

Robby B

Hoi,

Met nog wat voorbehoud is dit het programma wat wij in gedachte hebben.



Als er in dit bericht geen foto is opgenomen is er iets fout gegaan. Dan vraag ik iemand anders wel de foto te plaatsen.

Groet Robby

William


sunlight

Wel jammer zoals ik in de mail al aangaf had ik er graag bij willen zijn maar ik moet mijn prijs ophalen bij Brand >:D

Robby B


Robby B

Onze leden laten verschillende elektrische installaties naast elkaar zien.

Wil je ze zien en vergelijken en ervaringen horen? Kom dan naar de hobbybrouwdag.

Het gaat om:

    1. Grainfather
    2. eigen gebouwd elektrisch systeem
    3. Arsegan Easybrew
    4. Bulldog
    5. Speidel Braumeister 50 L plus

joenedu

Helaas verhinderd die dag, lastig die kinderen, verjaardagen etc.  ^-^ Ik had zeker wel even willen kijken naar een demonstratie van de Bulldog, ik gebruik hem zelf ook (naar volle tevredenheid) maar het is toch altijd interessant om te zien hoe anderen hem gebruiken.

Jacques

Citaat van: Robby B op 19-06-2018  09:04 uOnze leden laten verschillende elektrische installaties naast elkaar zien.

Wil je ze zien en vergelijken en ervaringen horen? Kom dan naar de hobbybrouwdag.

Het gaat om:

    1. Grainfather
    2. eigen gebouwd elektrisch systeem
    3. Arsegan Easybrew
    4. Bulldog
    5. Speidel Braumeister 50 L plus

Had ik graag willen zien. Jammer dat deze dag samenvalt met de Brand Bierbrouwwedstrijd. Je kunt maar op één plek tegelijk zijn.

William


William

Bijgaand een update van het programma voor de MTG hobbybrouwdag van a.s. zaterdag


Rikster

Om 15:00u geef ik een presentatie over wilde bieren.
Aan de hand van drie verschillende stijlen/bieren (die we ook gaan proeven) geef ik praktische voorbeelden van hoe je deze stijlen als thuisbrouwer kunt nabootsen.
De presentatie is bedoeld om thuisbrouwers te enthousiasmeren om met wilde bieren aan de slag te gaan! Thuisbrouwers die al enige ervaring hebben met het brouwen van wilde bieren zijn natuurlijk ook van harte welkom!
Tot zaterdag  :degroeten:

Robby B

Aanstaande zaterdag 30 juni tijdens de MTG hobbybrouwdag in Ravenstein (gemeente Oss) verwachten wij een warme dag. De gemeente geeft zelfs een waarschuwing af in het kader van het Nationale hitteplan. Hierdoor wil ik eventuele bezoekers op het volgende wijze als tips om zelf te doen.
 
Maatregelen die je zelf kunt nemen
De volgende maatregelen beperken het risico op uitdroging, zonnesteek en hitteberoerte:
·         Drink voldoende drinkwater.
·         Smeer je in met zonnebrandcrème en zet een petje of hoed op.
 
Wij zorgen o.a. voor schaduw en voldoende water. Maar vooral koelkasten voor koud bier en vlees.
 
Tot zaterdag.

Groet Robby

tdp

Citaat van: Robby B op 28-06-2018  13:33 u...
Wij zorgen o.a. voor schaduw en voldoende water. Maar vooral koelkasten voor koud bier en vlees.
 
...

Haha, prioriteiten stellen ;)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.