Bottelen vanuit de fermentasaurus (en reinigen)

Gestart door Heisenberg, 23-05-2018 16:11 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Heisenberg

Vandaag 23 liter I.P.A. gebotteld. 3 kratjes mooi vol  :groots:
Overgeheveld via de drukset door in de slang bedoeld voor CO2 te blazen.
Dit ging verrassend gemakkelijk. Overgeheveld in een bottelemmer en 7 g / liter suiker toegevoegd (1/3 suiker - 2/3 kokend water).
Het bier ziet er mooi helder uit. Rook goed en smaakte prima.
Heeft 3 weken gestaan, eerst met opvangbal, die heb ik na 10 dagen verwijderd en geleegd.

   
   
   

Reinigen tank:
Eerst de tank gevuld met handwarm water en toen 4 gr/liter Chemipro OXI toegevoegd. 30 minuutjes in laten trekken.
Ik kwam net met mijn hand in de tank om met een plastic afwasborsteltje de bruine rand schoon te maken.
Nu ben ik aan het spoelen. Het is wat geklungel met slangen maar alles beter dan met een volle tank te sjouwen.
Na het spoelen laat ik de tank op zijn kop uitlekken. De drukset heb ik afzonderlijk in een bak met Chemipro OXI laten weken.
Het silicone slangetje met een spuitje volgespoten. Ook dit alles goed nagespoeld.
De PVC slangen die aan de ball locks zitten losgeschroefd van de ball locks en doorgespoeld met leidingwater.
De ball locks liggen nu ook te weken in de OXI.



Hij is weer schoon....

joskefet

Als je afgekoeld gekookt suikerwater toevoegt aan je bottelemmer, mengt dat dan voldoende of moet dit ook nog doorgeroerd worden?

MartijnNOP

Citaat van: joskefet op 10-10-2019  13:48 uAls je afgekoeld gekookt suikerwater toevoegt aan je bottelemmer, mengt dat dan voldoende of moet dit ook nog doorgeroerd worden?
Zeker (rustig) doorroeren.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.