Super goedkope STC 1000 ...?

Gestart door Snotje, 23-05-2018 07:52 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Snotje

Ik wil een vergistingskast bouwen en was op zoek naar een stc-1000. Nu heb ik er 1 gekocht voor 4.20 euro inc. Verzending.  Ding is nog onderweg maar nu ben ik me wat zorgen gaan maken of zo'n prijs wel kan.

https://m.ebay.com/itm/Digital-STC-1000-All-Purpose-Temperature-Controller-Thermostat-With-Sensor-220V/253424325634?item=253424325634&ppid=PPX000608&cnac=NL&rsta=nl_NL(nl_NL)&cust=8JE616914C4721606&unptid=17d1e1bc-5df9-11e8-9985-3cd92bee8ddc&cal=4eb6e5c82a415

Gil

Citaat van: Snotje op 23-05-2018  07:52 uIk wil een vergistingskast bouwen en was opzoek naar een stc-1000. Nu heb ik er 1 gekocht voor 4.20 euro inc. Verzending.  Ding is nog onderweg maar nu ben ik me wat zorgen gaan maken of zo'n prijs wel kan.

https://m.ebay.com/itm/Digital-STC-1000-All-Purpose-Temperature-Controller-Thermostat-With-Sensor-220V/253424325634?item=253424325634&ppid=PPX000608&cnac=NL&rsta=nl_NL(nl_NL)&cust=8JE616914C4721606&unptid=17d1e1bc-5df9-11e8-9985-3cd92bee8ddc&cal=4eb6e5c82a415

Ik heb deze een tijdje geleden ook via EBAY besteld. Volgens mij voor iets meer dan 5 dollar. Géén probleem. Alleen de levertijden. Maar als je geduld hebt is dat prima

Snotje

Citaat van: Gil op 23-05-2018  08:00 uIk heb deze een tijdje geleden ook via EBAY besteld. Volgens mij voor iets meer dan 5 dollar. Géén probleem. Alleen de levertijden. Maar als je geduld hebt is dat prima

OK top. Ik heb  geen haast ik ben nog aan het prutsen met blikbrouwen en dacht dat ik op deze manier een beetje kan experimenteren.

Mark GA

Citaat van: Snotje op 23-05-2018  10:02 uOK top. Ik heb  geen haast ik ben nog aan het prutsen met blikbrouwen en dacht dat ik op deze manier een beetje kan experimenteren.
Ik heb er 2 x € 24 voor betaald dus denk dat je mazzel hebt!

Knobby

Dit is inderdaad een extra lage prijs. Ik heb ze zelf niet lager dan ~9 euro gezien. Goeie deal.

Snotje

Ok perfecto, ik ben ook op een lowbudget missie dus past goed bij de rest  ;D

Ik heb een koelkast in de garage staan, ik vraag me alleen af of ik nu ook de verwarming nodig heb. Vermoedelijk heb ik aan een koeling genoeg in de zomer....? Ik wil nog een verwarmings-belt kopen maar ben nog een ultra lowbudget versie aan de zoeken. Goedkoopste is dit van 4 euro: https://www.ebay.com/itm/80W-220V-Heating-Belt-Heat-Brew-Pad-for-Wine-Beer-Spirit-Fermentation-Pail-FA/362315360589?epid=2154270001&hash=item545bada94d:g:GhcAAOSwl5Va88Ad

Alleen vraag ik me af of 80W niet veel teveel is, ik zoek misschien beter naar een 30w ?
Maar een 30w kost 12 euro:

https://nl.aliexpress.com/item/new-arrived-Brew-Belt-Fermentation-Heating-Belt-Pad-for-Beer-Wine-Spirits-with-EU-PLUG-Thermometer/32791642521.html

Dus ben er nog niet helemaal uit. Ik wil ook niet zoveel besparen dat ik een brandgevaar creëer met ondeugdelijk spul  :weetniet:

emiel1

Nog goedkoper (mede omdat je het waarschijnlijk al in huis hebt) : Een fitting met een gloeilamp. Werkt perfect

Natuurlijk geen led-lamp en halogeen werkt ook niet echt ;)

Snotje

Citaat van: emiel1 op 23-05-2018  10:46 uNog goedkoper (mede omdat je het waarschijnlijk al in huis hebt) : Een fitting met een gloeilamp. Werkt perfect

Natuurlijk geen led-lamp en halogeen werkt ook niet echt ;)

Ok top bedankt voor je reactie. Dat ga ik inderdaad als eerste proberen want dat heb ik zo liggen.

Thamerdal

Citaat van: Snotje op 23-05-2018  10:32 uIk wil nog een verwarmings-belt kopen maar ben nog een ultra lowbudget versie aan de zoeken.

ik zou daar geen geld in steken...

Snotje

Citaat van: Thamerdal op 23-05-2018  11:13 uik zou daar geen geld in steken...

Mag ik vragen waarom niet?

Thamerdal

Citaat van: Snotje op 23-05-2018  11:24 uMag ik vragen waarom niet?
Die dingen verwarmen zeer plaatselijk op je gistvat. Hierdoor krijg je een ongelijke verdeling van je warmte.
Je kunt beter met een STC-1000 en een  lamp werken of zoals ik met een keramische lamp (geeft geen licht af, wel warmte)

ciesvandekwis

Citaat van: Thamerdal op 23-05-2018  11:13 uik zou daar geen geld in steken...
Ik heb zo'n belt liggen, 80 watt is inderdaad wel stevig. Ik gebruik die enkel in de winter en met grotere brouwsels. Ik leg die los onderaan mijn (grote) gistkast. In mijn kleinere gistkast doen de 2 gloeilampen van 30 watt nog altijd uitstekend dienst. Parallel geschakeld, dus als er eentje uitvalt, trekt de andere verder. Da's dan wel een voordeel van zo'n belt, geeft ook geen licht en zal niet snel uitvallen.

Edwin brouwt

Ik heb deze op een stuk gamma gaas gemonteerd, werkt perfect en is toch net iets veiliger dan een lamp in je koelkast:


https://www.proheating.nl/Siliconen-warmtekabel-30-watt-1-meter?search=Warmtekabel

Hier zie je 'm links naast de fermentasaurus:


Snotje

Dat is zeker een mooie optie.

Ik moet het nog eens goed bekijken

Heisenberg

Citaat van: EdwinBrouwt op 23-05-2018  17:01 uIk heb deze op een stuk gamma gaas gemonteerd, werkt perfect en is toch net iets veiliger dan een lamp in je koelkast:


https://www.proheating.nl/Siliconen-warmtekabel-30-watt-1-meter?search=Warmtekabel

Hier zie je ninm links naar de fermentasaurus:



@Edwin, hoe dik is die betonplex plaat? Ik wil dit namelijk ook zo gaan maken!

Edwin brouwt

Citaat van: Heisenberg op 29-05-2018  23:44 u@Edwin, hoe dik is die betonplex plaat? Ik wil dit namelijk ook zo gaan maken!


Ik heb 12 mm betonplex genomen. Wel met 2 pootjes ondersteund :-)

Wolter

Citaat van: EdwinBrouwt op 23-05-2018  17:01 uIk heb deze op een stuk gamma gaas gemonteerd, werkt perfect en is toch net iets veiliger dan een lamp in je koelkast:


https://www.proheating.nl/Siliconen-warmtekabel-30-watt-1-meter?search=Warmtekabel

Hier zie je ninm links naar de fermentasaurus:



Geeft dit nog veel warmte af nadat het is afgeslagen of is dat nihil?

Heisenberg

Citaat van: EdwinBrouwt op 30-05-2018  10:11 uIk heb 12 mm betonplex genomen. Wel met 2 pootjes ondersteund :-)

Dankjewel voor je antwoord... Ziet er stevig uit! Zie vaker foto´s waar alles op zo´n roostertje of op de glasplaat staat. De tank plus de CO2 fles. brrrrrr.... Snap niet dat mensen dat doen.
Moet er niet aan denken dat de hele handel naar beneden komt.

Edwin brouwt

Citaat van: Wolter op 30-05-2018  10:19 uGeeft dit nog veel warmte af nadat het is afgeslagen of is dat nihil?



Nee, nagenoeg niet. Misschien nog een minuutje of zo en handwarm.

Het is maar 30 Watt, dus heel erg heet wordt het niet dus ook opwarmen gaat niet heel snel. Maar dat lijkt mij eigenlijk beter omdat je dan ook geen doorschieters krijgt.


Ik heb hem nog niet geprobeerd voor een cold crash, dat zou zomaar lang kunnen duren...

Edwin brouwt

Citaat van: Heisenberg op 30-05-2018  10:28 uDankjewel voor je antwoord... Ziet er stevig uit! Zie vaker foto´s waar alles op zo´n roostertje of op de glasplaat staat. De tank plus de CO2 fles. brrrrrr.... Snap niet dat mensen dat doen.
Moet er niet aan denken dat de hele handel naar beneden komt.


Haha, eens! Ik ken mensen die een glazen mandfles op een glazen plaatje zetten ...

Heisenberg

Citaat van: EdwinBrouwt op 30-05-2018  10:48 uHaha, eens! Ik ken mensen die een glazen mandfles op een glazen plaatje zetten ...
Van mij mogen ze...

Betonplex was nog steeds niet binnen vanmiddag. Heb een ontwerp gemaakt met de plaat die ik had. Ziet er goed uit zo...


beermenke

Citaat van: Heisenberg op 02-06-2018  23:29 uVan mij mogen ze...

Betonplex was nog steeds niet binnen vanmiddag. Heb een ontwerp gemaakt met de plaat die ik had. Ziet er goed uit zo...


Kun je fermentasaurus elders vullen en dan zo compleet in de kast schuiven of moet je hem eerst plaatsen en dan vullen?

Knobby

Als je hem op je vul plek ook ergens kan neerzetten waar die onderste tuit van de grond blijft wel. Ik zet hem zelf op 2 omgekeerde kratjes, met de punt tussen de kratjes. Dan til ik hem naar de gist kast in de schuur. Gevuld met ~27-30l gaat het net.

Heisenberg

Citaat van: beermenke op 03-06-2018  10:07 uKun je fermentasaurus elders vullen en dan zo compleet in de kast schuiven of moet je hem eerst plaatsen en dan vullen?
Ik zet de emmer met wort bovenop de koelkast. en vul de fermentasaurus met een siliconen slangetje. Wil ik de fermentasaurus leeg hebben, dan hevel ik het bier over d.m.v. de drukset. In feite hoef ik de fermentasaurus er alleen maar uit te halen om te reinigen.

Heisenberg

Citaat van: Knobby op 04-06-2018  17:58 uAls je hem op je vul plek ook ergens kan neerzetten waar die onderste tuit van de grond blijft wel. Ik zet hem zelf op 2 omgekeerde kratjes, met de punt tussen de kratjes. Dan til ik hem naar de gist kast in de schuur. Gevuld met ~27-30l gaat het net.
Hahahaaaaa. Hier staan de gistkasten in de woonkamer, twee meter vanuit de keuken. Zo ver hoef ik dus niet te sjouwen. Na twee hernia operaties doe je dat ook liever niet. Alhoewel, als ik gewoon rechtop kan blijven staan is het niet zo´n probleem.


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.