Super goedkope STC 1000 ...?

Gestart door Snotje, 23-05-2018 07:52 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Knobby

Citaat van: Heisenberg op 04-06-2018  19:13 uHahahaaaaa. Hier staan de gistkasten in de woonkamer, twee meter vanuit de keuken. Zo ver hoef ik dus niet te sjouwen. Na twee hernia operaties doe je dat ook liever niet. Alhoewel, als ik gewoon rechtop kan blijven staan is het niet zo´n probleem.
Ik heb al een keezer in de woonkamer staan, nog eens 2 gistkasten kom ik niet mee weg helaas. Ooit in de verre toekomst de schuur maar eens verbouwen zodat daar gebrouwd kan worden...

Heisenberg

Citaat van: Knobby op 04-06-2018  23:07 uIk heb al een keezer in de woonkamer staan, nog eens 2 gistkasten kom ik niet mee weg helaas. Ooit in de verre toekomst de schuur maar eens verbouwen zodat daar gebrouwd kan worden...
Help me effe op weg Knobby. Wat is een keezer? Nooit van gehoord!

Triplezzz

Ik wist ook niet wat het was.


Knobby

Dat is een Amerikaans woord, samentrekking van kegs en freezer, net als kegerator met koelkasten.
Op z'n Nederlands is het een grote kouwe tapkast.



Ook reuze handig om een keg met Star San te hebben, kan je zo wat in je Fermentasaurus tappen om te ontsmetten.


Heisenberg


Easywoods

Citaat van: Knobby op 05-06-2018  18:48 uDat is een Amerikaans woord, samentrekking van kegs en freezer, net als kegerator met koelkasten.
Op z'n Nederlands is het een grote kouwe tapkast.



Ook reuze handig om een keg met Star San te hebben, kan je zo wat in je Fermentasaurus tappen om te ontsmetten.



Ziet er goed uit  :groots:

Ik zit nog alleen op mijn manifold te wachten en dan kan ik de mijne ook in elkaar gaan knutselen  :proost:

FrankOD







Hier ook aan de knutsel

Heisenberg

Citaat van: FrankOD op 10-06-2018  21:24 uHier ook aan de knutsel
Dat mag gezien worden. Mooi man!

lier

Ik gooi die warmtekabel in de beste koop gids, dat zullen meer mensen willen hebben

Heisenberg

Citaat van: lier op 11-06-2018  07:36 uIk gooi die warmtekabel in de beste koop gids, dat zullen meer mensen willen hebben
Is inderdaad een mooie oplossing. Ik gebruik nu een gloeilamp. Werkt ook prima maar bij eventueel overlopen of iets dergelijks is een warmtekabel veiliger.
En laten we eerlijk zijn: het is geen geld! En met het oog op de veiligheid al helemaal niet. Ik heb er alvast 1 besteld. Kabel van 2 meter, 20 Watt (€ 12,50) Kijken hoe dat bevalt.
Blijkt dat dit goed werkt, dan komen er nog eens twee bij.

Edwin brouwt

Citaat van: Heisenberg op 11-06-2018  11:32 uIs inderdaad een mooie oplossing. Ik gebruik nu een gloeilamp. Werkt ook prima maar bij eventueel overlopen of iets dergelijks is een warmtekabel veiliger.
En laten we eerlijk zijn: het is geen geld! En met het oog op de veiligheid al helemaal niet. Ik heb er alvast 1 besteld. Kabel van 2 meter, 20 Watt (€ 12,50) Kijken hoe dat bevalt.
Blijkt dat dit goed werkt, dan komen er nog eens twee bij.



Ik zou wel minimaal 30 watt versie nemen, of beter nog: 2 x 20 parallel (mocht er 1 uitvallen)

Heisenberg

Citaat van: EdwinBrouwt op 11-06-2018  16:03 uIk zou wel minimaal 30 watt versie nemen, of beter nog: 2 x 20 parallel (mocht er 1 uitvallen)

In 1 van de 3 kasten hangt nu een zgn warmtemat. Ook 20 Watt, en dat werkt ook goed...


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.