Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Paix Dieu  (gelezen 783 keer)

Offline brouwerij de Stier

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Paix Dieu
« Gepost op: 24-09-2018 21:36 u »
Hallo medebrouwers,

ik was laatst in een bierwinkel in Leiden en toen heb ik een paar flesjes Paix Dieux gekocht. Wat een lekker bier zeg. Heeft iemand een recept van dit bier. Ik heb hier al iets gelezen maar geen recept gevonden en ik heb te weinig ervaring om zelf een recept in elkaar te flanzen.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Paix Dieu
« Reactie #1 Gepost op: 25-09-2018 22:48 u »
Zo te merken is dit bier minder bekend. In ieder geval ken ik het niet.
Waarin onderscheidt het van andere tripels?

Offline wiliam

• Vol lid
  • Land: be
  • Bio waar mogelijk.
« Reactie #2 Gepost op: 25-09-2018 23:11 u »
Een PAIX DIEU, een Belgisch trapistbier, voorheen gebrouwen in de gelijknamige abdij.
Nu wordt het gebrouwen in een CisterciŽnzer klooster alleen bij volle maan.
Omdat ik twee weken lang op het spoor van de maan-samenzwering zat, moest ik dit tot op de bodem uitzoeken:

Het schuim blijft zoals het is gedurende de hele drinktijd. Zeer fijn en romig, bijna dessertachtig (fijne mousse).
De geur doet denken aan verse, ongewijzigde gerstkorrels, vergezeld van een fruitige zoetheid, een vleugje lichte biscuittaart.