Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: En nog een nieuwe brouwer: Nick  (gelezen 414 keer)

Online Nick H.

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • Mijn favoriet? Dat is telkens mijn volgende bier!
En nog een nieuwe brouwer: Nick
« Gepost op: 14-05-2018 23:21 u »
Ik ben Nick Hoeppermans, 57 jaar en wonend in het mooie Zuid-Limburg. Na een druk, druk, druk leven ben ik nu in een rustiger vaarwater en heb tijd voor nieuwe dingen. In 2017 had ik het idee opgevat te gaan brouwen en heb dus ook veel gelezen op dit forum. Wat een bak informatie. En omdat ik zoveel van jullie mag weten en leren, is het wellicht netjes om me ook even voor te stellen.

Ik nam wat brouwspulletjes over van iemand in de regio en heb in november 2017 mijn eerste biertje gebrouwen: een quadrupel! En inderdaad… niet best. Intussen ook betere biertjes gebrouwen en gelukkig benader ik al steeds beter mijn doelstellingen. Ik drink zeer gematigd, dus géén kwantiteit maar kwaliteit. En zo brouw ik dus ook voorlopig, kleine hoeveelheden, maar elke twee weken zodat ik veel kan leren.

En omdat ik nog nooit een uitdaging uit de weg ben gegaan ook maar een gose gebrouwen voor de wedstrijd van Brand (voldeed in ieder geval aan de meetbare criteria).

Tot nu tu heb ik wellicht te moeilijke bieren gebrouwen, onder andere Vlaams Rood, Lentebock, Gose, Weizen, Dubbel, Tripel,  Quadrupel en een Stout. Daar heb ik in ieder geval van geleerd eerst maar eens wat “eenvoudiger” bier brouwen zodat ik ook echt het proces leer beheersen.

Ik wil ook van deze gelegenheid gebruik maken om informatie te vinden over een bier uit Noord-Frankrijk dat ik zou willen brouwen. Ik heb het in het verleden twee keer gedronken in de buurt van Calais, een “2 Caps” van Brasserie des 2 caps. Is het een Bière de Garde of een Belgisch Zwaar Blond? Wie kent het en kan mij in de goede richting sturen voor een recept? Alvast bedankt, Nick

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline ger debije

• Junior lid
  • **
  • Drinken en laten drinken
Re: En nog een nieuwe brouwer
« Reactie #1 Gepost op: 15-05-2018 06:13 u »
Hoi Nick
Welkom op het forum wij zullen mekaar nog wel vaker treffen

Gr Ger

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
« Reactie #2 Gepost op: 15-05-2018 09:51 u »
Nick,

Welkom op het forum. De smaak al goed te pakken zo te zien. Heb even op de site van Brasserie de 2 Caps gekeken en kwam het volgende tegen:
2 Caps
Real Blond Ale

A combination of strength and subtlety. A pure malt beer with a wide palette of flavours to drink as an aperitif or to be served with country-style cooking (mussels and chips, herrings, poultry, stews etc.).

Lijkt dus een volmout blond bier.

Online Nick H.

• Boven 10 berichten
  • *
  • Mijn favoriet? Dat is telkens mijn volgende bier!
« Reactie #3 Gepost op: 15-05-2018 13:14 u »
Dank je voor je hulp bij de interpretatie. Dan zal ik eens een recept opstellen en in de juiste rubriek voorleggen aan de leden.
Ik heb ideeën genoeg voor lekkere biertjes.  :proost:

Tags: