Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Gist residu bij keggen  (gelezen 156 keer)

Offline Martijn0172

• Super lid
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Gist residu bij keggen
« Gepost op: 14-05-2018 19:56 u »
Hoewel ik pas keg wanneer ik 2-3 dgn geen daling meer heb in mijn brix/sg doe ik een coldcrash van 2-3 dgn. Alhoewel ik geforceerd carboniseer zie ik als ik mijn gebruikte keg schoonmaak altijd wel een gistresidu restje. Heeft er dan toch een vorm van hergisting plaatsgevonden en moet ik toch meer geduld hebben met keggen?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline SanderH

• t Wort Wat!
  • Senior lid
  • Land: nl
  • Brouwen met de HERMS of de RIMS?
Re: Gist residu bij keggen
« Reactie #1 Gepost op: 14-05-2018 20:05 u »
Ondanks je coldcrash komt er toch echt gist mee naar de keg. Alleen met filteren of door een cycloon kun je het gistvrij krijgen. Dus gistdepot hou je als hobbybrouwer.

Tags: