Halfvol fust afkoppelen

Gestart door Artemis, 12-05-2018 20:24 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Artemis

Ik heb sinds kort een tapje waar ik 20 litet fustjes mee tap. Het eerste fustje was half leeg toen ik hem afkoppelde. Nu blijkt een deel van het koolzuur uit het bier te zijn zonder dat ik wat veranderd heb. Ik denk dat de druk eraf is gegaan.  Hoe voorkom ik dat? En wat is de druk van de drukmeter? Ik heb 2 bar op de eerste ventiel en ca. 1 op de tweede reduceerventiel.


hansHalberstadt

Kun je een foto posten van de situatie? Heb je een terugslagklep in je koolzuureiding? Reduceerventielen lekken vaak en heel klein beetje waardoor de druk langzaam wegvalt, maar als je er een trugslagklep tussenzet kan de druk in je fust in ieder geval niet omlaag. Zelf zet ik om die reden alleen even de koolzuurcilinder open om de druk voor het terugslagventiel op de waarde te krijgen (1 atmosfeer bij 7 graden biertemperatuur). Maar na 1 of 2 dagen is de druk op de manometer helemaal naar 0. dus bij een glaasje tappen zet ik er dan eerst weer wat druk op

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.