Even voorstellen: Jens

Gestart door Koepie, 10-05-2018 21:48 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koepie

Hallo iedereen,

mijn naam is Jens, 33 jaar, ik woon in Swalmen, Limburg. Al een tijdje ben ik getrouwd en heb 2 prachtige, drukke dochters.
Al een tijdje volgend op deze geweldige forum met goede tips. Samen met 2 vrienden ben ik al een tijdje bezig met brouwen. Samen een cursus gevolgd bij de plaatselijke vereniging, en een Arsegnan Easybrew 50 L aangeschaft met toebehoren. Al wat brouwsels met verschillende uitkomsten gebrouwen. Nu zijn we er aan toe om een zelf verzonnen recept te maken. Op het moment ben ik bezig met een recept bezig voor een  tripel.


-----------------------------------------------------------------------
¦                       BrouwVisie Receptrapport                       ¦
-----------------------------------------------------------------------

Basis------------------------------------------------------------------
Naam recept               : Tripel Koepie
Kenmerk                   : Tripel
Brouwdatum                : 31-5-2018
Biertype                  : Tripel
Aantal liters             : 25
Gewenst begin SG          : 1080 (8,6 Vol% alc.)
Brouwzaalrendement        : 75.0%

Algemeen---------------------------------------------------------------
Totaal benodigd brouwwater: 30,00 liter
Maischdikte               : 3,79 l/kg
Maischwater               : 22,500 liter
Spoelwater                : 7,50 liter
Kooktijd                  : 90 minuten
Berekende kleur           : 16 EBC(BrouwVisie)
Berekende bitterheid      : 25 EBU(Glenn Tinseth)

Mout storting----------------------------------------------------------
Kristalsuuiker               10,0 %         0,961 kg       0 EBC                                                                     
Palemout (CM)                7,0 %          0,672 kg       8 EBC                                                                   
Pilsmout (BM)                71,0 %         6,820 kg       4 EBC                                                                     
Tarwemout (DM)               7,0 %          0,672 kg       4 EBC                                                                     
Munchener mout (BM)          5,0 %          0,480 kg       16 EBC                                                                         

Massa hop--------------------------------------------------------------
Styrian Goldings   5,0 %     24 gr          10 Min.        4 EBU                                                                           
East Kent Golding  5,0 %     35 gr          90 Min.        18 EBU                                                                           
Saaz               5,0 %     20 gr          10 Min.        4 EBU                                                               

Kruiden----------------------------------------------------------------
SinaasappelschillenTijdens koken            12 gr          5 Min.                                                                               
Koriander (gemalen Tijdens kokenkorrels)    8 gr           5 Min.                                                                                     

Gist-------------------------------------------------------------------
Gistsoort                 : Wyeast 1214    2 zakjes
Gist toegevoegd als       : Giststarter
Volume                    : 0 ml
Beluchtingstijd           : 0 uur
Temperatuur               : 0°C

Opmerkingen     : Wyeast 1214

Maischschema-----------------------------------------------------------
Maischschema naam: 1 staps maischschema (2)
Stap 1: 56°C      5 Min.      3,8 l/kg
Stap 2: 63°C      30 Min.      3,8 l/kg
Stap 3: 70°C      20 Min.      3,8 l/kg
Stap 4: 78°C      3 Min.      3,8 l/kg




Is dit volgens jullie een fatsoenlijk recept voor een tripel? Voor mijn eerste keer eens navragen. Alvast bedankt, en ik volg met plezier alle ontwikkelingen 8)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.