Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Lijst met leveranciers voor diverse grondstoffen  (gelezen 1065 keer)

Offline Albert van der Wal

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Lijst met leveranciers voor diverse grondstoffen
« Gepost op: 10-05-2018 14:27 u »
Beste,

ik ben op zoek naar een lijst c.q. overzicht van leveranciers van diverse grondstoffen. Het brouwproces begin ik aardig onder de knie te krijgen en wil nu ook kosten efficiënt gaan brouwen. Kritisch naar leveranciers gaan kijken is daar een onderdeel van.

Nu heb ik al een aantal leveranciers gevonden in Europa voor mouten, hop of andere grondstoffen / materialen maar ik ben erg benieuwd bij wie jullie de voorkeur geniet en om welke redenen.

p.s. Ik heb  getracht op dit forum te zoeken naar een dergelijk overzicht maar niet gevonden. Mocht mijn bovenstaande vraag al reeds zijn beantwoord in een post mag je me gerust doorverwijzen.

Vriendelijke bedankt,

Albert

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline EvdBroek

• Super lid
  • Land: nl
  • Selissen Bier
Re: Lijst met leveranciers voor diverse grondstoffen.
« Reactie #1 Gepost op: 10-05-2018 14:40 u »
Zoek op bestekoopgids

Offline broeder

• Super lid
  • Natuurlijk PINT-lid... Jij toch ook?
« Reactie #2 Gepost op: 10-05-2018 18:00 u »

Simpel toch?
groet, broeder Willem

Offline Brouwerij Hulzebos

• Senior lid
  • Veldrijder en dwarse BIAB brouwer.
« Reactie #3 Gepost op: 10-05-2018 23:25 u »
Het brouwproces begin ik aardig onder de knie te krijgen en wil nu ook kosten efficiënt gaan brouwen. Kritisch naar leveranciers gaan kijken is daar een onderdeel van.

Nu heb ik al een aantal leveranciers gevonden in Europa voor mouten, hop of andere grondstoffen / materialen maar ik ben erg benieuwd bij wie jullie de voorkeur geniet en om welke redenen.
Duh!
Naar mijn idee moet een beginnende hobbybrouwer vornamelijk aandacht besteden aan het brouwproces.
Het is werkelijk spannend dat je voor 25 kg pilsmout nu € 20,95 betaald of € 21,95.
Een brouwsel welke niet smaakt, als mislukt beschouwd wordt, is veel duurder en is emotioneel een forse teleurstelling.

Offline Mark GA

• Brouwvereniging Rotterdam
  • Super lid
  • Maasgoud - powered by Green Anchors Crew
« Reactie #4 Gepost op: 11-05-2018 00:02 u »
Duh!
Naar mijn idee moet een beginnende hobbybrouwer vornamelijk aandacht besteden aan het brouwproces.
Het is werkelijk spannend dat je voor 25 kg pilsmout nu € 20,95 betaald of € 21,95.
Een brouwsel welke niet smaakt, als mislukt beschouwd wordt, is veel duurder en is emotioneel een forse teleurstelling.
Sorry maar als je per bestelling een tientje goedkoper uit kan zijn is dat toch alleen maar mooi meegenomen? Ik begrijp je stelling maar het gaat niet over alleen maar pilsmout natuurlijk.

On topic: er zijn genoeg topics hier op het forum mbt de ervaringen met leveranciers. Lees dat gewoon een keer rustig door en trek je eigen conclusie. Opmerkingen in die topics die betrekking hebben op de kwaliteit van het product en/of de servicegerichtheid van de leverancier lijken mij persoonlijk ook relevanter dan de prijs maar voor alles geldt: doe je eigen ervaring op.
Wat ook kan schelen: sluit je aan bij een brouwvereniging. Soms kun je als leden onder elkaar bulk inslaan voor een goedkopere prijs.

Tags: