Beerland op Viceland

Gestart door Jeukstaardt, 06-05-2018 23:13 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeukstaardt

Ik loop net tegen een docu serie aan op Viceland genaamd Beerland.
Ik zie het voor het eerst maar er worden craft/homebrewers gevolgd in de US.

Mark GA

Citaat van: Jeukstaardt op 06-05-2018  23:13 uIk loop net tegen een docu serie aan op Viceland genaamd Beerland.
Ik zie het voor het eerst maar er worden craft/homebrewers gevolgd in de US.
Het is een serie die twee seizoenen draaide. Ook te bekijken via Kodi maar zou zomaar ook via Vice.com kunnen.
Is wel te gek om te zien hoe ze door heel Amerika thuis brouwen.
Die kerel die z'n bier vergist met een stuk hout dat hij in Central Park gevonden heeft: wat een baas. Hoe kóm je er op!?
Inspirerende serie, goeie tip!

Mark GA


Nou, toevallig... 3e seizoen begint op 22-5 as

Knobby

Op viceland.nl staat alleen een trailer. Waar precies kan ik dit vinden?

Mark GA

Ik gebruik Kodi, een gratis applicatie waarmee je films en series kunt kijken. Denk aan Netflix...
Kun je zo op je computer installeren en met een beetje uitleg via PB heb jij het ook dan.
Via Kodi kan ik allebei de seizoenen kijken.

Hier staan wat afleveringen. Misschien met een beetje doorzoeken dat je er meer kunt vinden.
Dit is in ieder geval de aflevering met dat stuk hout:

ciesvandekwis

Lekker op z'n Amerikaans: bier uit rode plastic bekertjes...  :P. Ik breng na mijn atletiektraining ook wat bier mee naar de kantine, maar daar geven ze me tenminste fancy wijnglazen. Veel van die Viceland stuff is toch maar zo zo inhoudelijk (na 5' reclame, showgehalte..). Geef mij maar Brouw-TV, zonder al die woow, amaaazing...  ;D.

Jeukstaardt

Citaat van: ciesvandekwis op 07-05-2018  11:17 uLekker op zijn Amerikaans: bier uit rode plastic bekertjes...  :P. Ik breng na mijn atletiektraining ook wat bier mee naar de kantine, maar daar geven ze me tenminste fancy wijnglazen. Veel van die Viceland stuff is toch maar zo zo inhoudelijk (na 5' reclame, showgehalte..). Geef mij maar Brouw-TV, zonder al die woow, amaaazing...  ;D.

Ben ik met je eens. Weinig inhoudelijk, maar vooruit. Gaat over bier. Ik blijf toch effe hangen als ik een CCT of wortkoeler zie.

Mark GA

In Afrika spugen ze in het wort om de boel te laten vergisten, zo heeft elke cultuur wel een "afwijking" ten opzichte van de onze.
Ondertussen is de hele wereld aan de IPA gegaan, vooral omdat die Amerikanen dat zo lekker wegklokten in rode plastic bekertjes...

Overigens doe je hiermee de serie wel ernstig tekort want het gaat juist over de diversiteit in craft beer-beleving.
Ja, bij sommige brouwers drinken ze uit plastic bekertjes, bij de meesten worden gewoon glazen gebruikt en zie je toch echt wel veel kennis terug.
Het zijn van die stereotypen die totaal niet stroken met de werkelijkheid.
Hier in Europa scheren vrouwen tegenwoordig toch echt hun oksels, roken kleuters geen joints en loopt bijna niemand meer op klompen. Laat staan dat we in molens wonen.
Ik zou zeggen: kijk een paar afleveringen en oordeel dan.


Neetje

Citaat van: Mark Green Anchor op 07-05-2018  12:08 u...
Ik zou zeggen: kijk een paar afleveringen en oordeel dan.

Zo is het.

Leuk zodra je een uurtje over hebt. Goede link Viceland.  :duimop:

jaapz

De aflevering van die gast met zijn wilde gist uit een boomstronk vond ik wel leuk. Vond het verder een beetje te amerikaans (alles is awesome, wow geweldig, overdreven) waar ik me een beetje aan irriteerde dus heb denk ik niet meer dan een stuk of 4 episodes gezien. Die serie die laatst (?) op NPO te zien was meer voor mij bedoeld denk ik :)

Mark GA

Citaat van: jaapz op 07-05-2018  12:31 uDie serie die laatst (?) op NPO te zien was meer voor mij bedoeld denk ik :)
Weke is dat?
Die gasten van Brew Dogs hebben ook hun eigen serie. Die misschien?

jaapz

Citaat van: Mark Green Anchor op 07-05-2018  13:25 uWeke is dat?
Die gasten van Brew Dogs hebben ook hun eigen serie. Die misschien?

Even gezocht en ik bedoel Leven in de Brouwerij. Die was dan wel weer heel erg gericht op mensen die er helemaal niks van af weten dus had ook niet altijd even veel body, maar vond het in ieder geval leuker dan Beerland  :biersmile:

Knobby

Citaat van: Mark Green Anchor op 07-05-2018  13:25 uWeke is dat?
Die gasten van Brew Dogs hebben ook hun eigen serie. Die misschien?
Ik vermoed dat hij Leven in de Brouwerij bedoelt.

bertnet

Beerland is ook te vinden bij Ziggo zie ik net :) (of is dat ook viceland content?)


JanEric

Aardige serie.
Die gast die ze belt op het eind van aflevering 2 heeft wel een hele coole naam: Brett Porter [emoji4]

Brouwerij Wouwsch

Voor iedereen die zich niet aan wil melden of zo, je kan het heel eenvoudig kijken via een pagina van Vimeo. Alle afleveringen staan daar op iemand z'n persoonlijke pagina :) hendig!

https://vimeo.com/vasiligavrewareham



Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.