Marcel Bulten

Gestart door MAB, 01-05-2018 11:57 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MAB

Ik zal mij ook maar even voorstellen. Mijn naam is Marcel en ik/wij brouwen een jaartje of 4. We = mijn zoon en een vriend en regelmatig brouw ik met mijn vrouw.
Mijn zoon en ik zijn begonnen met een extractpakket. Na een tweetal paketten over gestapt naar mout.
Elke keer als wij brouwen lopen we wel ergens tegen aan wat niet goed gaat of wat niet soepel verloopt, en wat we dan gaan aanpakken(investeren/optimaliseren)Zo langzamerhand krijgen we het op de rit. Het vergisten wil ik nog wel in een klimaatkast gaan doen.
Ik zou nog wel eens graag willen praten over schuimstabiliteit en de berekeningen achter, maisch water volume, spoelwater in relatie tot het soortelijke gewicht. Misschien is er iemand die mij eens wil bij praten.
Sinds kort brouwen we ik een Easybrew 30. Op de tweede verdieping heb ik een keukentje in gericht waar we prima kunnen hobbyen.
Bedankt voor de tips via dit forum, erg leuk.

Groeten,
Marcel uit Zwolle


tdp

Marcel,

welkom op het forum! Veel informatie kun je vinden door de zoekfunctionaliteit te gebruiken, en de tags. Voor schuimstabiliteit zou je hier kunnen kijken.

Groet,

Neetje

Ligt Zwolle in de UK?
(Je vlaggetje)

In een klimaatkast kun je inderdaad winst boeken betreffende je schuimstabiliteit.

William

Er is een brouwvereniging in Hattemerbroek / Wezep (St Petri Gilde). Het kan nuttig zijn om daar eens langs te gaan.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.