Brewferm Tarwebier - de bedoeling of infectie?

Gestart door roger1980, 29-03-2017 19:33 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

roger1980

Hallo,

Onlangs (ca. 1,5 week) geleden Weizen gebrouwen (sirooppakket Brewferm tarwebier).
Vanavond de SG bepaald omdat ik van het weekend denk te gaan bottelen. SG nu 1010.
Maar de reuk is erg zuur. Lijkt wel wijngeur. Is dit normaal of is het een infectie? Heb namelijk wat zitten k**ten met de hevel bij het overhevelen.

Gr.

Roger

Mathijsz

Zijn er afwijkingen als je in het vat kijkt? Misschien handig om een foto te plaatsen ter beoordeling...

Of het een infectie is kan ik je niet vertellen. Wel was ik, als ik jou was, gewoon gaan bottelen. Nu je toch al zo ver bent, een beetje zonde om weg te gooien. ;)

roger1980

Eerst nog eens sg meten en dan pas bottelen...

Bart Saccharomyces

Ik heb net mijn eerste siroopbrouwsel in de flesjes. Twijfel ook nog over geur en smaak van de monsters. Maar ook juist omdat het de eerste keer is. Dus gewoon bottelen en dan zien wat het resultaat is. Kun je in ieder geval jouw geur ervaring beter plaatsen. Maar wat ging er mis met de hevel dan?

roger1980

Achteraf gezien niet hard genoeg aangezogen, dus lang geprutst.
Mijn 2de brouwsel, eerste brouwsel rook beter.

Bart Saccharomyces

OK, nou hoop dat dit nog wat gaat worden. Ik heb een automatische hevel met afvulpijpje, echt super simpel, had geen druppel geknoeid tot de hele emmer van het aanrecht viel... Whaha, was gelukkig nog maar een liter

Heisenberg

Ik had ook dit tarwebier gebrouwen. Kan maar 1 ding zeggen: HEERLIJK!!!

Heisenberg

Citaat van: Bart Saccharomyces op 29-03-2017  21:28 uOK, nou hoop dat dit nog wat gaat worden. Ik heb een automatische hevel met afvulpijpje, echt super simpel, had geen druppel geknoeid tot de hele emmer van het aanrecht viel... Whaha, was gelukkig nog maar een liter

Met zo´n automatische hevel kan er in principe toch niks fout gaan? Wel hevel ik altijd over in een schone emmer van waaruit ik dan bottel nadat ik bottelsuiker heb toegevoegd.

Knobby

Welke gist zat in dat pakket? Als dat WB-06 is, die vind ik zelf ook zuur, hoort kennelijk bij de gist.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.