BrouwHulp bierstijlen verschuiving probleem

Gestart door cohemo, 30-04-2018 14:21 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cohemo

Hi,

Ik gebruik al jaren het bouwhulp programma, echter viel ons op dat er wat dingen stonden in wat oude brouwsels en de nieuwe ingevoerde.

De tripel die ik had ingevoerd viel binnen alle klassegrenzen van die betreffende stijl, maar pointers wezen naar een heel andere plaats als ik triple selecteer als bierstijl.
Een sterke blonde gaf wel de pijltjes binnen de waarden

Bij de recepten is ook te zien dat klasse C Punk IPA rechts bovenin aangeeft dat het een O - Overige bieren stijl is


De Barley Wine is C Amerikaanse klasse C geworden (2 verschoven)


Biere de Garde is C-Barley Wine geworden


Het lijkt op melding
https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,25704.msg393997.html#msg393997 ???
Maar deze was spontaan opgelost?

Alle stijlen zijn dus halverwege 2 verschoven.
Is iemand bekend met dit probleem? Of heeft een idee waar ik het kan zoeken?
Een complete herinstallatie van het programma, inclusief de gebruikers directory met recepten en xml's zijn opgeschoond.
De recipes.xml en styles.xml lijken goed.

Hier nog een keer Tripel als sterke blond wel goed


Tripel nog een keer geselecteerd, en waardes kloppen niet meer


Bij een herinstallatie lijkt het 1x goed te gaan, bij het heropenen klopt het niet meer.
Ik heb de laatste versie geinstalleerd van BrouwHulp 5.3.5.2

Hopelijk kan iemand mij verder helpen, dank

Neetje

Bij de ene staat "sterke blonde" en de andere "tripel"

cohemo

Citaat van: Neetje op 30-04-2018  14:45 uBij de ene staat "sterke blonde" en de andere "tripel"
Klopt .. daar zit dus de verschuiving.
Het recept is een tripel, echter staan de klassegrenzen goed als sterke blonde geselecteerd wordt, (daar gaat BrouwHulp ook automatisch opstaan) dat is 2 plekken verschoven met Tripel.

Alles vanaf klasse c is twee verschoven.

Als ik het recept open/importeer gaat deze automatisch op blonde staan.
terwijl in het recept (xml onderstaande staat)

   <STYLE>
      <NAME>Tripel</NAME>
      <VERSION>1</VERSION>
      <STYLE_LETTER>C</STYLE_LETTER>
      <TYPE>Ale</TYPE>

Bij bestaande (brouwhulps standaard) recepten staat bij recept Sterke Blonde ook dat het een Saison is .. weer verschoven.

thezewery

Citaat van: cohemo op 30-04-2018 &nbsp;16:15 uBij bestaande (brouwhulps standaard) recepten staat bij recept Sterke Blonde ook dat het een Saison is .. weer verschoven.
In mijn installatie (5.3.5.2) niets aan de hand, is dus waarschijnlijk een lokaal probleem.

cohemo

Citaat van: thezewery op 30-04-2018 &nbsp;16:30 uIn mijn installatie (5.3.5.2) niets aan de hand, is dus waarschijnlijk een lokaal probleem.

Windows 8, 10 en linux heb ik het probleem geconstateerd, het gaat fout na een netwerk synchronisatie.
het zit hem in een van onderstaande xml's

brews.xml
recipes.xml
settings.xml
styles.xml

bijgewerkt:

recipes.xml was heel anders, als ik die niet meekopieer lijkt het allemaal weer te werken.

Procedure hulp voor anderen met problemen:
0) backup de bestanden in BrouwHulp / .BrouwHulp
1) verwijder BrouwHulp
2) verwijder BrouwHulp in documents op windows
    verwijder .BrouwHulp in linux
3) Installeer BrouwHulp
4) Plaats (kopieer/netwerk synchronisatie) een voor een xml bestanden terug totdat het probleem zich weer voordoet.

note : Plaats eerst equipments terug, deze verwacht hij als eerste.

note2 : er zijn misschien in de originele directories... subs.xml bestanden aanwezig

Nog even verder zoeken, in ieder geval dank aan degenen die met me meedenken

Bijwerken 2 :
Dat leek allemaal goed te gaan, tot ik de brouwsels weer ging importeren in recepten.
ik ga alle xml's maar door een validator heen halen

thezewery

Wat bedoel je met netwerksynchronisatie?

cohemo

Citaat van: thezewery op 30-04-2018 &nbsp;18:15 uWat bedoel je met netwerksynchronisatie?
"Synchroniseren met FTP site" en dan "Computer en Netwerk" selecteren
synchroniseren
met up/down kun je aangeven of je de huidig versie wilt behouden of de versie die op het netwerk staat

cheers,

thezewery

Citaat van: cohemo op 30-04-2018 &nbsp;19:17 u"Synchroniseren met FTP site" en dan "Computer en Netwerk" selecteren
synchroniseren
met up/down kun je aangeven of je de huidig versie wilt behouden of de versie die op het netwerk staat

cheers,
Gaaf. Echt nog nooit naar gekeken/mee gerommeld. Geen idee dus wat íe ophaalt/wegschrijft.
Als er dan iets mis gaat is het vaak te wijten aan instellingen. Bijvoorbeeld andere datum/tijd notaties waardoor lijsten anders synchroniseren als dat je wilt... of zo... of lijstnr x is op de ene locatie blond en op de andere locatie tripel...

cohemo

Niemand verder een idee?
Probleem doet zich nog steeds voor.

JaMo

Geen idee, kerel... Maar misschien kan je contact zoeken met de maker(s) van BrouwHulp?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.