Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Even voorstellen: Dennis Lomans  (gelezen 584 keer)

Offline dnnslmns

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Even voorstellen: Dennis Lomans
« Gepost op: 19-04-2018 00:07 u »
Hallo allemaal,

Mijn naam is Dennis Lomans en ik woon sinds 1,5 jaar  in Zilst (Veldhoven). Ik ben 47, getrouwd en wij hebben 4 kinderen (ik had moeite met stil liggen 😄). Ik werk bij een voormalige gloeilampen fabriek in het zuiden des lands, die zich nu vooral richt op medische toepassingen. Ik heb daar in de loop der jaren alle rollen wel vervult die te maken hebben met software ontwikkeling.  Daarnaast heb ik nog mijn eigen consultancy bedrijf op het gebied van software ontwikkeling.

Voor dat bierbrouwen als hobby in beeld kwam, wilde ik mijn vliegbrevet halen. Om medische redenen kan dat niet meer. Dus opzoek gegaan naar een nieuwe hobby en bij 'De Bierpionier' een workshop gedaan. Ben daarna enthousiast geworden en van alles en nog wat aangeschaft om te starten met brouwen. Zit nu nog te wachten op een warmtewisselaar voor het koelen, is al wel besteld maar blijkbaar heeft poel-shop.de de spullen niet op voorraad. Geduld is en schone zaak, dus komt goed. Ben nog opzoek naar een werkende oude koelkast. Tot die tijd maar werken aan mijn eigen temperatuur meet systeem (sensoren, raspberry pi, website en in de toekomst misschien wel Android app).

Mijn brouwset: 2x 33 ltr pan,9.5 kW  brander, set van Brouwland met twee gistvaten,  Ik ga maischen met een kookbestendige zak, ik hoop daarmee minder poets werk te hebben . Ik ga een terrariumverwarmer mat gebruiken ipv lamp.

Ik ga dus binnenkort voor het eerst zelf een lentebok brouwen (een standaard pakketje).

Ik ben opzoek naar een gezellig clubje in de buurt, of misschien wel andere Veldhovenaren die af en toe eens willen samen komen en elkaars biertje willen uitproberen.

Bij de Brouwland set zit een -oxi goedje, is dat voldoende om schoon te maken (brouwset,  flessen?) en te ontsmetten?  Ook is mij nog niet duidelijk of je dan wel of niet moet naspoelen met water.

Groetekes,
Dennis

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline William

• Maasland thuisbrouwers genootschap
  • Super lid
  • Land: nl
  • kloek, kloek, kloek en gezondheid!
    • Kloekus
Re: Even voorstellen: Dennis Lomans
« Reactie #1 Gepost op: 19-04-2018 19:25 u »
Welkom Dennis. Veel plezier met deze verslavende hobby.

In Eindhoven zit een leuke brouwclub - het Peels Brouwers Gilde. Bij een club en door meekijken bij anderen leer je veel.
Brouwers zal zich straks wel melden met de clubgegevens :)

Offline CeesM

• Super lid
  • Land: nl
  • Niet mouwen, lekker brouwen.
Re: Even voorstellen: Dennis Lomans
« Reactie #2 Gepost op: 20-04-2018 09:29 u »
Hallo allemaal,
...wat fijn dat je er bent. ;)

Tags: