Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Nieuw: Maran  (gelezen 753 keer)

Offline Maran van Brakel

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • Blond, rood of donker; ik lust alles.
Nieuw: Maran
« Gepost op: 16-04-2018 12:30 u »
Hoi allemaal!

Ik zit al een tijdje rond te neuzen op het forum, maar nu ik van plan ben om iets professioneler te brouwen thuis toch maar eens een account aangemaakt.
Tot nu toe heb ik alleen nog maar gebrouwen met emmers, pannen en kookpotten, maar ben van plan om binnenkort wat beter spul te kopen.

Hopelijk kan ik hier nog wat nuttige tips etc. vinden en wie weet; misschien kan ik ook nog wel iemand ergens mee helpen :)

Groetjes,
Maran

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Mark GA

• Brouwvereniging Rotterdam
  • Super lid
  • Maasgoud - powered by Green Anchors Crew
Re: Nieuw: Maran
« Reactie #1 Gepost op: 16-04-2018 16:16 u »
Welkom!

Offline CeesM

• Super lid
  • Niet mouwen, lekker brouwen.
« Reactie #2 Gepost op: 16-04-2018 16:22 u »
Hoi, welkom op dit forum. :biersmile:

Wat bedoel je met "professioneler"?

Offline Maran van Brakel

• Boven 10 berichten
  • *
  • Blond, rood of donker; ik lust alles.
« Reactie #3 Gepost op: 16-04-2018 21:28 u »
Ik zat te denken aan een Arsegan Easybrew. Ik heb binnenkort een workshop met dat ding en als het bevalt neem ik er hoogstwaarschijnlijk wel een. Misschien ook nog een servo-kast verhitter installeren in het hok onder de trap om lekker op constante temperatuur te kunnen vergisten.
Misschien nog wat meer ook, mocht de Belastingdienst een keertje tof doen.

Zit nu te klooien met zo'n elektrische kookpot van 30 liter en moet tijdelijk overgieten in allerlei emmers terwijl ik die drab uit die pot moet halen.
Niet al te handig, zeker niet als je aanrecht ook al niet zo groot is  ;)
Vergisten naast de radiator is ook niet ideaal, en je keuken gaat zo stinken.

ps.
Bedankt voor de welkoms.

Offline CeesM

• Super lid
  • Niet mouwen, lekker brouwen.
« Reactie #4 Gepost op: 17-04-2018 12:08 u »
Oké, we wachten nog even af tot na je brouwworkshop. Ik ben bang dat je met meer thuiskomt dan enkel de Easybrew 30, als je ook nog langs de SS Brewtech gistvaten geweest bent. ;)

Tags: