Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Nieuw hier: Cerevisia Bibere  (gelezen 553 keer)

Offline Cerevisia Bibere

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: 00
Nieuw hier: Cerevisia Bibere
« Gepost op: 11-04-2018 16:24 u »
Hallo allemaal,

Ik kom uit Goes, Zeeland. Getrouwd en ook bijna 2 jonkies rondlopen. Ik werk op een voortgezet onderwijs school waar de leerlingen ook wel eens wat laten fermenteren.

Momenteel zit ik in het maken van sterkere drankjes maar wil mij ook graag gaan verdiepen in het brouwen van bier. Ik heb dus al een klein beetje ervaring met vergisten. Ik ben maar begonnen met een vloeibaar moutextract om de kans op eerste succes wat te vergroten.

Groetjes

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Nieuw hier: Cerevisia Bibere
« Reactie #1 Gepost op: 11-04-2018 23:09 u »
Welkom.

Wat is je voornaam?

Offline Cerevisia Bibere

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: 00
« Reactie #2 Gepost op: 15-04-2018 08:39 u »
Martijn  :degroeten:

De vergisting is na 4 dagen al klaar zoals het nu lijkt. Vandaag nog een keertje het soortelijk gewicht meten. Deze was gisteren 1010 maar het bluppen is over. Als hij gelijk blijft vandaag in flesjes met wat suiker en duimen maar  ;D

Offline Neetje

• Maasland thuisbrouwers genootschap
  • Super lid
  • Land: nl
  • De elektrische brouwer
« Reactie #3 Gepost op: 15-04-2018 16:21 u »
Weekje laten klaren!

Tags: