Blog: Bokbier: nu beginnen

Gestart door Thamerdal, 06-04-2018 15:31 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thamerdal

Ook ik heb een blog geschreven op http://www.brouwstore.nl
Er was van de week al discussie op het forum over bokbieren, het leeft dus weer!

http://www.brouwstore.nl/blog/bokbier-nu-beginnen/

Veel plezier met lezen en brouwen!  :degroeten:

Adbrouwt

Leuk geschreven Jandre. Pils met een scheutje karamel is soms ook mijn smaakbeleving van de grote jongens bockbier.
Ga ook maar weer eens een bokbier brouwen

SanderH

Leuk artikel!

Ga toevallig morgen de eerste van de jaarlijkse twee batches á 60 liter dubbelbok brouwen, samen met mijn vader.
Ook dit jaar een deel ervan weer eisbokken, dat is vorig jaar wel erg goed bevallen qua uitkomst.

Jacques

Leuke blog Jan Dre.

Zelf ben ik niet zo van dat je een bepaald bier het beste in een bepaald jaargetijde kunt drinken. Een licht bier smaakt ook goed in de winter en een donker zwaar bier doet het ook goed laat in een zomeravond als afsluiter.

chthon

Ik brouw mijn bok midden in de winter, omdat ik dan kan vergisten op 10°C, en daarna nog een week of vier kan lageren in de garage.

Thamerdal

Citaat van: Jacques op 06-04-2018  23:21 uZelf ben ik niet zo van dat je een bepaald bier het beste in een bepaald jaargetijde kunt drinken. Een licht bier smaakt ook goed in de winter en een donker zwaar bier doet het ook goed laat in een zomeravond als afsluiter.
Helemaal mee eens, ik trek me er ook niet zo heel veel van aan. Ik geef echter aan in de blog dat als je straks een lekker eigen gebrouwen herfstbock wil drinken in oktober, je nu wel daarmee aan de gang kan gaan. Na de zomer is het eigenlijk te kort tijd omdat met name de rijping dan te kort is mijns inziens.


tdp


Underdike

Ik geloof dat we dit jaar mooi op tijd zijn... het (ondergistend) bockbier zit nu 4 weken op het vat, en gaat ergens volgens week op fles, en dan de koele kelder in tot het BONK 👍

Jepke

Citaat van: Underdike op 10-04-2018  19:35 uIk geloof dat we dit jaar mooi op tijd zijn... het (ondergistend) bockbier zit nu 4 weken op het vat, en gaat ergens volgens week op fles, en dan de koele kelder in tot het BONK [emoji106]
Wanneer is het volgende BONK gepland? Heb afgelopen weekend ook een aantal Bock varianten gebrouwen en wil ze straks graag laten toetsen.

Underdike

Citaat van: Jepke op 10-04-2018  21:20 uWanneer is het volgende BONK gepland? Heb afgelopen weekend ook een aantal Bock varianten gebrouwen en wil ze straks graag laten toetsen.
Ik heb ook nog niks gehoord... maar neem aan dat ze in Zutphen voor de zomervakantie wel met gegevens gaan komen?

NaahedetleJ

Leuk artikel!

Ik heb mijn bokbier anderhalve week geleden gebrouwen en die staat nu lekker te vergisten.
Met dank aan de tips van de leden hier op het forum! :)

Eskil

Mijn Mei Bockje is bijna klaar.


Thamerdal

Citaat van: Eskil op 11-04-2018  16:10 uMijn Mei Bockje is bijna klaar.

Wow, die van mij is alweer op  :o

NaahedetleJ

Citaat van: Eskil op 11-04-2018  16:10 uMijn Mei Bockje is bijna klaar.



Mooi etiket!
Gaaf format :)

EBC


Eskil

Citaat van: EBC op 11-04-2018  16:24 uCat. III ?
Hij vergist nog, de details worden aangepast.
@ Naahedetleje, Bedankt!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.