Te hoge SG waarde Premium pils Arsegan

Gestart door 0xygen, 06-04-2018 20:03 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

0xygen

Hallo iedereen,

Ik heb voor de eerste keer premium pils van Arsegan gebrouwen. Alle stappen gevolgd en het begin SG was 1070 uit, terwijl het 1069 moest zijn. So far, so good lijkt mij.
Nu heb ik een week gewacht en toen was mijn eind SG  eind SG van 1017. Nu heb ik een extra week gewacht, want er stond bij een te hoog SG langer laten gisten. Mijn vraag is nu of ik langer moet wachten of dat ik nu kan gaan bottelen?
Ik heb hier onder twee foto's geplaatst om het SG te laten zien.
1e week

2e week

Fermon

Als je SG 3 dagen hetzelfde blijft kan je bottelen. Bij jou al een week. Bij dit pakket zit volgens mij als gist fermentis s33 (geen goede gist voor pils, dit is een bovengist en pilsener wordt gebrouwen met ondergist) maar dat even ten zijde. Met deze gist ga je ook geen eind SG halen van 1,007(SVG van 90%), deze gist laat redelijk wat restsuikers achter. Je hebt een schijnbare vergisting graad van 75%, dat is goed. Dus ik zou zeggen bottelen.

0xygen

Bedankt voor de uitleg en wat apart dat zij dan verkeerde gist bij zo'n set doen. Ik zal dan wel gaan bottelen :)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.