Overige > Bierproeven/Uitwisseling proefervaringen

Proefnotities ruilbieren Forumtreffen 15/04/2018

(1/10) > >>

Wolter:
Hallo allemaal,

Misschien is het leuk dat iedereen die naar het forumtreffen op 15 april in Rotterdam komt eigen brouwsels mee neemt zodat je deze met andere brouwers kunt ruilen.
Het zou daarna leuk zijn als iedereen de moeite wil nemen om wat proefnotities in dit topic achter te laten mbt deze ruilbieren.

NB. Het is wel handig om op de flesjes goed aan te geven van wie (forumnaam) ze zijn zodat het hier duidelijk is van wie een besproken bier is.

Thamerdal:
Goed plan!

Thamerdal:
Daar is de eerste dan: The Blood of an English Muffin
Een Blueberry Tripel van 8,1%.

Ik dacht van Jedoka, klopt dat?
Een goed verhaal over de naam van dit bier laat ik aan jou over, ik moest er wel om lachen. De afbeelding op het etiket is van je eerste hardcore album, dat herinner ik me nog  8)

Bij het uitschenken meteen een verrassing: de kleur. Echt een donkerrood bier met een mooie roze schuimkraag, ziet er goed uit. De geur is fruitig, tripelig, alcohol. Blauwe bes haal ik er niet echt uit.
Dan proeven. Het is een stevig en fruitig bier, da's duidelijk bij de eerste slok. De smaak blijft lang in de mond en neus hangen, dat vind ik altijd wel prettig. Geeft een mooi volle smaak af waardoor je rustiger drinkt. Toch nodigt hij uit voor nog een slok, want mijn glas is inmiddels bijna leeg. Leuke twist met de blauwe bes, maar ik weet niet of ik hem in een Tripel zou doen. Het marsepeintje in de Tripel vind ik wat storend in combinatie met de blauwe bes.
Misschien volgende keer de blauwe bessen eens proberen in een pale ale, of lager.

Ik heb er van genoten, cheers!  :degroeten:

Jedoka:
Haha bedankt Thamerdal,

Die was inderdaad van mij, blij dat ie in de smaak viel.

Zal zoiets niet gauw nog eens brouwen daar ikzelf helemaal niet van fruitbier hou, daardoor er ook bewust voor een stevig bier gekozen en de fruitpuree met de hoofdvergisting toegevoegd. Het bier ook al 5 maanden geleden gebrouwen en met wat ik in de tussentijd weer wijzer ben geworden was ik ook eerder voor een Ale gegaan, maakt het meer Engels...

De keurraporten waren helaas minder enthousiast maar ik denk dat mijn verhaal misschien ook bijdraagt aan een stukje beleving.

Het verhaal, een origineel bier met minimaal 50% Engelse ( Thomas Fawcett ) mout. Komt ie dan;

Engels> muffins> blauwe bessen> donker rode kleur> bloed> blood of An english muffin> thunderdome 1> Disc 1 track 11> de cirkel is rond.

Inderdaad was een Ale perfect geweest, bij nader inzien brouw ik hem nog eens dunnetjes over.

Zal gauw mijn proefnotities op tekenen.

Heb de Saison van Ceesm al geproefd maar hem in een Pm naar Cees zelf gestuurd, misschien wil Cees deze delen daar ik deze niet terug kan zien.

Jelle

Ps. Wilde een jpg van het bewuste album toevoegen maar krijg het op de iPad niet voor elkaar

Jedoka:
[IMG]https://www.wiki-hobbybrouwen.nl/uploads/pics/34a33b224aa5326e8712b317468fba2f.JPG]

Pffff de aanhouder wint maar wat een gepiel zeg :P

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie