Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Advies brouwset  (gelezen 1058 keer)

Offline Omar Waseq

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Advies brouwset
« Gepost op: 06-04-2018 01:27 u »
Beste allen,

Ik wil graag thuis gaan brouwen in kleine hoeveelheden. Ik denk hierbij aan 25 tot 35 liter per keer.
Ik heb een café en wil graag eens mijn eigen bier verkopen. Ik heb wat onderzoek gedaan en de Grainfather lijkt me wel wat.
Ik vind het wel heel duur dus nu ben ik opzoek naar een (alles in één) brouwset en het liefst ook één die een pomp heeft voor circulatie.
Ik vernam van een brouwer dat zij een Bulldog systeem had gekocht voor 300 euro. Dat klinkt goed, maar ik kan dat toestel nergens vinden voor die prijs. Kunnen jullie mij iets adviseren. Ik zou graag een elektrisch toestel willen met zo'n rvs moutfilter/zeef en als het kan dat er circulatie/pomp,temperatuurmeter, en temperatuur regulatie. Het liefst zou ik er maximaal 350 euro aan uit willen geven.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Haagse Wouter

• Super lid
  • Land: nl
  • Ooievaars zijn best wel mooi
Re: Advies brouwset
« Reactie #1 Gepost op: 06-04-2018 01:52 u »
Wellicht kun je het beste wachten tot een aanbieding.
Volgens mij was het een tijdje terug dat er inderdaad een grote uitverkoop was.
Dichtste in de buurt qua prijs is deze I guess https://www.Brouwmarkt.nl/easybrew-30-automatische-brouwketel-wortkoeler-arsegan.html

Overigens moet je officieel vergunningen aanvragen om je eigen bier te mogen verkopen (accijns afdragen e.d.), maar dat is jouw inschatting.

Offline CeesM

• Super lid
  • Niet mouwen, lekker brouwen.
« Reactie #2 Gepost op: 06-04-2018 08:36 u »
Je bent net een paar dagen te laat met je berichtje. Twee dagen geleden had je de Easybrew 30 nog door een paasactie voor € 349,-- kunnen kopen.
En inderdaad. Als je zelfgebrouwen bier gaat verkopen dan moet je over een aantal vergunningen beschikken, anders kan je te maken hebben met torenhoge boetes.

Offline Mark GA

• Brouwvereniging Rotterdam
  • Super lid
  • Green Anchors Crew
« Reactie #3 Gepost op: 06-04-2018 08:53 u »
Thuis brouwen om je eigen bier te creëren en dan als huurbrouwer laten maken door brouwerij. Zij zorgen dan voor de afdrachten.

Offline CeesM

• Super lid
« Reactie #4 Gepost op: 06-04-2018 09:46 u »
Thuis brouwen om je eigen bier te creëren en dan als huurbrouwer laten maken door brouwerij. Zij zorgen dan voor de afdrachten.
Dat ligt er ook aan wat voor cafébaas je bent. Zelfstandige die zijn eigen inkoop regelt of contract met een brouwerij waar je enkel hun assortiment mag uitschenken.

Offline lier

• Senior lid
  • Brouwerij brouwkip
« Reactie #5 Gepost op: 06-04-2018 12:47 u »
Als je aan kan tonen dat je hygiënisch en voedselveiling werkt en je je accijnzen netjes afdraagt mag je gewoon je eigen bier verkopen hoor maar ik zou eerst even het ambacht leren, een goed bier brouwen is makkelijker gezegd dan gedaan.

Kijk eens of er een brouwcursus is bij je in de buurt en of je met iemand mee kan brouwen dan weet je of je het leuk vind.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #6 Gepost op: 06-04-2018 21:57 u »
Als je aan kan tonen dat je hygiënisch en voedselveiling werkt en je je accijnzen netjes afdraagt mag je gewoon je eigen bier verkopen hoor ...

Je hebt een vergunning opslag in een accijnsgoederenplaats nodig.
Zie https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/aangifte_doen/andere_belastingen/accijnsgoederen_of_verbruiksbelastinggoederen_maken_in_nederland_2/zelf_accijnsgoederen_maken

Offline lier

• Senior lid
  • Brouwerij brouwkip

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #8 Gepost op: 06-04-2018 23:37 u »
Hij heeft een kroeg, ik neem aan dat dat deel in orde is

Nee. Een kroeg is geen accijnsgoederenplaats. Over de dranken die in een kroeg verkocht worden is al accijns beaald.

Offline Omar Waseq

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #9 Gepost op: 07-04-2018 01:53 u »
Bedankt voor de reacties!

Offline CeesM

• Super lid
« Reactie #10 Gepost op: 07-04-2018 11:37 u »
Hij heeft een kroeg, ik neem aan dat dat deel in orde is
Hij schrijft dat hij thuis wilt brouwen. ;)

Offline lier

• Senior lid
  • Brouwerij brouwkip
« Reactie #11 Gepost op: 08-04-2018 09:22 u »
Hij schrijft dat hij thuis wilt brouwen. ;)

Klopt maar het verhaal wordt anders als je het wil verkopen

Offline lier

• Senior lid
  • Brouwerij brouwkip
« Reactie #12 Gepost op: 08-04-2018 09:32 u »
Nee. Een kroeg is geen accijnsgoederenplaats. Over de dranken die in een kroeg verkocht worden is al accijns beaald.
Kijk weer wat geleerd, bedankt

Tags: