ONK 2020 - niet doorgegaan ivm Covid-19

Gestart door L.win, 27-10-2019 10:30 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jaap W

Heel jammer, maar begrijpelijk.  :huilen:
Ik neem aan dat de etiketten die we gekregen hebben volgend jaar weer gebruikt kunnen worden. Moet ik ze alleen wel weer van de flesjes kunnen krijgen of proberen het mailtje terug te vinden waarin ze zijn opgestuurd. Ik laat in ieder geval mijn inschrijving staan. :brouwen: :biersmile: :proost:

Takkie83

Neem aan dat we nieuwe etiketten krijgen..? De '2020' klopt dan immers niet meer

tdp

Zonde inderdaad! Wel jammer overigens dat wanneer je volgend jaar deel wilt nemen, je niet met andere bieren mag deelnemen, maar met de bierentypen die je dit jaar hebt ingeschreven. Zal vast een goede verklaring voor zijn :)

Veel succes gewenst in ieder geval, nooit leuk om een dergelijk evenement te moeten annuleren, helemaal in een jubileumjaar.

emiel1

Citaat van: Jaap W op 26-05-2020  15:48 uHeel jammer, maar begrijpelijk.  :huilen:
Ik neem aan dat de etiketten die we gekregen hebben volgend jaar weer gebruikt kunnen worden. Moet ik ze alleen wel weer van de flesjes kunnen krijgen of proberen het mailtje terug te vinden waarin ze zijn opgestuurd. Ik laat in ieder geval mijn inschrijving staan. :brouwen: :biersmile: :proost:

Leuk dat je alsnog meedoet! Als je ze niet meer kunt vinden moet je het maar even laten weten, dan stuur ik ze je opnieuw


Citaat van: Takkie83 op 26-05-2020  15:54 uNeem aan dat we nieuwe etiketten krijgen..? De '2020' klopt dan immers niet meer

Daar had ik nog niet aan gedacht. Het kan, maar de nummers zijn hetzelfde, dus het is dan alleen esthetisch.


Citaat van: tdp op 26-05-2020  15:55 uZonde inderdaad! Wel jammer overigens dat wanneer je volgend jaar deel wilt nemen, je niet met andere bieren mag deelnemen, maar met de bierentypen die je dit jaar hebt ingeschreven. Zal vast een goede verklaring voor zijn :)

Veel succes gewenst in ieder geval, nooit leuk om een dergelijk evenement te moeten annuleren, helemaal in een jubileumjaar.

Ja, dat is jammer inderdaad, maar zo zit de software in elkaar. Het is een afweging die een paar jaar geleden toen de software gebouwd is door de toenmalige organisatie is gemaakt. Op deze manier ligt de verantwoordelijkheid voor de keuze altijd bij de deelnemer en niet bij de organisatie; wij kunnen nu niks fout doen bij het veranderen. En we zijn erg blij dat we van dit systeem gebruik mogen maken, want het zit goed in elkaar en bespaart ons enorm veel tijd, maar in sommige gevallen was het toch wel handig geweest als het wel had gekund en nu al helemaal.

En dankjewel!

André de Laat

Ik ben niet zo van meedoen aan wedstrijden maar ik waardeer de hoeveelheid energie die jullie er in steken. We kunnen alleen maar hopen dat zo´n situatie zich nooit meer voordoet. Ik wens iedereen succes volgend jaar. Hulde aan de organisatoren!  :brouwen: :brouwen: :brouwen: :groots: :groots: :groots:

Jacques

Heel jammer dat het ONK dit jaar niet door kan gaan.
Zo goed als alle ONK's die gehouden zijn ben ik aanwezig geweest. Geen mooie dag en praten met heel veel hobbybrouwers.

Nog een opmerking. Ik begrijp dat alle bieren "over gaan naar het volgend jaar".
Bij een aantal bieren zal dit goed uitpakken. Maar IPA's en andere hoppige bieren lijden veel door bewaring. Veel bieren horen jong gedronken te worden.

Takkie83

Ik neem aan dat de meeste hobbybrouwers tussen nu en 2021 wel een gaatje zien om een nieuwe - nog betere - versie van hun biertje te brouwen  :brouwen:

En die IPA's gaan natuurlijk op bij de BBQ's deze zomer  :proost:

Sjoerd

Heel jammer inderdaad, maar goed, het is niet anders. Ik had zo'n mooie Quad, nu maar kijken of hij volgend jaar ook nog goed is...

Takkie83

Citaat van: Sjoerd op 26-05-2020  22:52 uHeel jammer inderdaad, maar goed, het is niet anders. Ik had zo'n mooie Quad, nu maar kijken of hij volgend jaar ook nog goed is...

Ik wil hem wel voor je keuren. Als ik je mijn adres PM kun je daar drie flesjes heen sturen. Hoeft geen etiket op   :P

Griebelienus

Citaat van: Takkie83 op 26-05-2020  22:55 uIk wil hem wel voor je keuren. Als ik je mijn adres PM kun je daar drie flesjes heen sturen. Hoeft geen etiket op   :P

Voor 2 flesjes, doe ik ook al een keuring hoor! 1 om te proeven hoe die in eerste instantie bevalt (geur, smaak, kleur, koolzuurgehalte etc) en een 2e om te kijken of het doordrinkbaar is. 3 vind ik weer zo Hollands overdreven. ....  :proost:

Takkie83

Citaat van: Griebelienus op 27-05-2020  01:20 uVoor 2 flesjes, doe ik ook al een keuring hoor! 1 om te proeven hoe die in eerste instantie bevalt (geur, smaak, kleur, koolzuurgehalte etc) en een 2e om te kijken of het doordrinkbaar is. 3 vind ik weer zo Hollands overdreven. ....  :proost:

 :lol:

Het is niet voor niets het oNk  ;)

Als je een lekker biertje hebt gebrouwen is dit misschien wel een goede test om te kijken in hoeverre je met je notities en alles je biertje kunt reproduceren. Alsof we brouwen vervelend vinden  :brouwen:

Jaap W

Citaat van: Jacques op 26-05-2020  21:47 uNog een opmerking. Ik begrijp dat alle bieren "over gaan naar het volgend jaar".
Bij een aantal bieren zal dit goed uitpakken. Maar IPA's en andere hoppige bieren lijden veel door bewaring. Veel bieren horen jong gedronken te worden.
Dus weer een mooi excuus en gelegenheid om te gaan brouwen. Toch?  ;D ;D  :brouwen: :biersmile: :proost:

emiel1

Citaat van: André de Laat op 26-05-2020  17:25 uIk ben niet zo van meedoen aan wedstrijden maar ik waardeer de hoeveelheid energie die jullie er in steken. We kunnen alleen maar hopen dat zo´n situatie zich nooit meer voordoet. Ik wens iedereen succes volgend jaar. Hulde aan de organisatoren!  :brouwen: :brouwen: :brouwen: :groots: :groots: :groots:

Dankjewel! We doen ons best dus dit soort reacties zijn we erg blij mee. Sowieso moet ik zeggen dat iedereen heel positief en behulpzaam reageert, dat waarderen we erg!


Citaat van: Jacques op 26-05-2020  21:47 uNog een opmerking. Ik begrijp dat alle bieren "over gaan naar het volgend jaar".
Bij een aantal bieren zal dit goed uitpakken. Maar IPA's en andere hoppige bieren lijden veel door bewaring. Veel bieren horen jong gedronken te worden.

We hebben de deelnemers de keuze gegeven. Maar tot nu toe hebben we vrijwel geen annuleringen ontvangen. Het is inderdaad jammer van de bieren die vers gedronken moeten worden, maar de meeste brouwers worden alleen maar beter met ieder brouwsel, dus die IPA van volgend jaar is vast nóg beter ;)

Jacques

Citaat van: emiel1 op 27-05-2020  16:26 u... maar de meeste brouwers worden alleen maar beter met ieder brouwsel, dus die IPA van volgend jaar is vast nóg beter ;)

Het is grappig om te zien hoe kwaliteitsverbetering werkt. In het begin maak je grote stappen maar er is een punt waarbij je met de apparatuur die je hebt het optimale hebt bereikt. Elke verandering daarna is een verslechtering. Andere apparatuur kan zorgen dat de kwaliteit weer hoger wordt maar vaak duurt het even voordat je gewend bent aan nieuwe apparatuur.
Anders gezegd: het verbeteren van de kwaliteit gaat met vallen en opstaan. Het kan zijn dat als je een recept opnieuw brouwt het resultaat minder is. Maar ja, dat hoort dit bij het spel...

Esterenbrouw

Afmelden ingeschreven bier tbv nieuwe inschrijvingen.

Ik heb bijv. 4 bieren ingeschreven, waarvan ik 1 bier misschien niet ga inzenden, omdat het de kwaliteit niet meer heeft en ik bijv. geen vervanger heb gebrouwen.

Is het zinvol dat ik dan mijn inschrijving officieel inlever en dat ik dan hiermee 1 plaats vrij maak voor een andere brouwer?

De organisatie zou dit kunnen overwegen?

Wolter

Citaat van: Esterenbrouw op 30-05-2020  09:31 uAfmelden ingeschreven bier tbv nieuwe inschrijvingen.

Ik heb bijv. 4 bieren ingeschreven, waarvan ik 1 bier misschien niet ga inzenden, omdat het de kwaliteit niet meer heeft en ik bijv. geen vervanger heb gebrouwen.

Is het zinvol dat ik dan mijn inschrijving officieel inlever en dat ik dan hiermee 1 plaats vrij maak voor een andere brouwer?

De organisatie zou dit kunnen overwegen?
Er is genoeg tijd om het bier opnieuw te brouwen. Denk niet dat het handig is de bieren die je nu hebt gebrouwen nog een jaar of langer te laten staan voor het onk2021. Er zijn natuurlijk een paar uitzonderingen als zware stouts etc.

Esterenbrouw

Klopt, tijd genoeg Wolter om de bieren opnieuw te brouwen.

Maar het is heel goed mogelijk dat je de opgegeven bieren niet allemaal naar tevredenheid opnieuw
hebt gebrouwen en een bier niet in wilt zenden.

Kun je dan een inschrijving annuleren, zodat een andere brouwer hiervoor een bier kan inzenden?
Zou toch mooi zijn.

Jaap W

Vandaag bericht gehad van het FAWBG dat de keuring, die door hun gehouden zou worden in april (waar ik me ook voor opgegeven had), nu plaatsvind in september. Vandaag de etiketten op de flesjes gemaakt.  :brouwen: :biersmile: :proost: :nut:

emiel1

Citaat van: Jaap W op 30-05-2020  11:52 uVandaag bericht gehad van het FAWBG dat de keuring, die door hun gehouden zou worden in april (waar ik me ook voor opgegeven had), nu plaatsvind in september. Vandaag de etiketten op de flesjes gemaakt.  :brouwen: :biersmile: :proost: :nut:

Om verwarring te voorkomen: dit gaat dus niet over het ONK, maar over een andere wedstrijd ;)

Jaap W

Citaat van: emiel1 op 30-05-2020  12:12 uOm verwarring te voorkomen: dit gaat dus niet over het ONK, maar over een andere wedstrijd ;)

Klopt, sorry als er verwarring ontstaat, maar dit is een "wedstrijd" van de

F ederatie
A mateur
W ijnmakers en 
B ierbrouwers
G ilden

en heeft dus NIKS te maken met het ONK.  :brouwen: :biersmile: :proost:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.