Silvercrest inmaakketel dood

Gestart door JayDie, 04-04-2018 13:14 u

Vorige topic - Volgende topic

JayDie

Hoi!

Ik gebruik de Silvercrest inmaakketel / weckketel / inmaakautomaat om mijn spoelwater op te warmen en warm te houden. Echter tijdens een vorige brouw, ketel vol water, op termperatuur, zag ik dat het schermpje met temperatuurgegevens uit was. Ketel leek ook niets meer te doen.

Vorige week gebrouwen, met in mijn achterhoofd dat de ketel mogelijk stuk was en dus mijn koelbox stand-by gezet. Ik dacht, die Silvercrest heeft vast een kapotte zekering. Echter... de vastgesoldeerde zekering leek in orde. Ketel doet niets (schermpje gaat niet aan).

Iemand eenzelfde ervaring? Een oplossing? Kan wellicht die hele temperatuur module er tussenuit en dat ik hem zelf aan/uit zet (risico, weet ik). Las namelijk wel zo'n topic, maar geen idee of je daarmee simpel die temperatuurschakeling omzeilt.

En misschien is er wel iets anders stuk...?

Jacques

Citaat van: JayDie op 04-04-2018  13:14 uKan wellicht die hele temperatuur module er tussenuit en dat ik hem zelf aan/uit zet (risico, weet ik).

Je kunt de temperatuur regelen met een Inkbird of een STC-1000 met een extra relais.

CeesM

Nakijken of je kabel goed contact maakt, eventueel doormeten op kabelbreuk.

Mouflet

Hallo Jaydie,
Heb je de oplossing nog gevonden. bij mij gebeurde gisteravond precies hetzelfde.
Schermpje uit, ketel doet niets meer.

CeesM

Citaat van: Mouflet op 07-09-2022  08:41 uHallo Jaydie,
Heb je de oplossing nog gevonden. bij mij gebeurde gisteravond precies hetzelfde.
Schermpje uit, ketel doet niets meer.
Jaydie is al meer dan 3 jaar niet op het forum geweest. Weinig kans op antwoord van hem. ::)

Jan de Graaff

Ik weet niet wat er precies aan de hand is, natuurlijk, maar als de ketel in de basis nog werkt en het is inderdaad alleen het scherm/temperatuurregeling, dan zou je kunnen overwegen of je 'm met BrewUNO een tweede leven kan geven.

Daar is in dit topic al best wel wat over geschreven. Ik brouw zelf nog steeds met heel veel plezier met BrewUNO in mijn ketel ingebouwd. Volledig WiFi gestuurd; ideaal.

Het is wel een beetje hobbyen, dat wel. Je bouwt geen raket dus supermoeilijk is het niet, maar het moet je wel liggen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.