Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Voorstellen: Bart  (gelezen 404 keer)

Online billiebob

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: 00
  • ...
Voorstellen: Bart
« Gepost op: 03-04-2018 14:18 u »
Goedemiddag allemaal,

Ik ben Bart en ik kom uit Utrecht. Ongeveer 2 jaar geleden ben ik begonnen met brouwen, doordat ik een brouwpakket (HEMA) cadeau had gekregen. Het verliep allemaal soepel en het biertje (Belgisch Blond) was erg lekker, dus ik was meteen om.

Sindsdien heb ik een brouw of 5 gedaan. Ik 'verzin' een recept, koop de ingrediŽnten online en ga aan de slag. Veelal IPA of in ieder geval brouwsels met redelijk hoge gehaltes hop en soms een kruidje erbij. Ik brouw met pannen in mijn keuken en heb daardoor een maximale capaciteit van ongeveer 12 L.

Niet alles gaat altijd even goed, vandaar dat ik me hier heb aangemeld: toch even wat tips van 'professionals' nodig ;)

Groeten,

Bart

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Online Neetje

• Maasland thuisbrouwers genootschap
  • Super lid
  • Land: nl
  • De elektrische brouwer
Re: Voorstellen: Bart
« Reactie #1 Gepost op: 03-04-2018 19:23 u »
Mooi dat je al meermaals hebt gebrouwen.
Om je installatie /brouwopstelling goed te leren kennen, niet te grote tussenpozen nemen voor een brouw en zoveel mogelijk noteren.

Tags: