Advertentie Brouwland

Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Ispindel verbinden alternatief voor ubidots  (gelezen 5282 keer)

Offline Triplezzz

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
  • Triplezzz.nl
Re: Ispindel verbinden alternatief voor ubidots
« Reactie #25 Gepost op: 08-05-2021 14:44 u »
Voor het koppelen met je ispindel heb je inderdaad een premium abonnement nodig.
Staat ok in de help.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline beermenke

• Super lid
  • Brouwerij De Sjravelaer
« Reactie #26 Gepost op: 08-05-2021 19:08 u »
Met gratis brewspy kun je ook de vergisting volgen maar dat is heel summier

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #27 Gepost op: 08-05-2021 23:47 u »
Ik probeer  een iSpindel te koppelen aan Brewfather. Ik heb een gratis account van Brewfather  en Brewfather  ziet  de iSpindel  en geeft ook de SG waarde. Als ik echter  een batch aanmaak en  de iSpindel daaraan wil koppelen (zodat ik het SG verloop in grafiek kan zien) dan zegt Brewfather dat het alleen mogelijk is met  premium account . Ik dacht dat je ook met gratis account in Brewfather het verloop van de vergisting  zou moeten kunnen volgen. Of vergis ik me?

Gezien de melding van Brewfather lijkt het er op dat je je vergist. Zelf heb ik een betaalde versie van Brewfather en bij mij werkt de integratie met BrewBrain Float goed.

Offline lier

• Super lid
  • Brouwerij brouwkip
« Reactie #28 Gepost op: 09-05-2021 00:02 u »
Ik probeer  een iSpindel te koppelen aan Brewfather. Ik heb een gratis account van Brewfather  en Brewfather  ziet  de iSpindel  en geeft ook de SG waarde. Als ik echter  een batch aanmaak en  de iSpindel daaraan wil koppelen (zodat ik het SG verloop in grafiek kan zien) dan zegt Brewfather dat het alleen mogelijk is met  premium account . Ik dacht dat je ook met gratis account in Brewfather het verloop van de vergisting  zou moeten kunnen volgen. Of vergis ik me?

Als je het SG kan zien, kan je het verloop van de vergisting volgen, als je zelf de data bijhoudt.
De grafieken ed zijn voorbehouden aan betalende klanten, ook wel logisch toch.

Offline ExPeteriment

• Super lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #29 Gepost op: 09-05-2021 12:25 u »
Als je het SG kan zien, kan je het verloop van de vergisting volgen, als je zelf de data bijhoudt.
De grafieken ed zijn voorbehouden aan betalende klanten, ook wel logisch toch.
Met Ubidots kun je ook met een gratis account grafieken zien.

Offline lier

• Super lid
  • Brouwerij brouwkip
« Reactie #30 Gepost op: 09-05-2021 21:07 u »
Met Ubidots kun je ook met een gratis account grafieken zien.

Klopt maar die hebben een ander verdien model, heel veel zakelijke klanten en een heel breed gebruikers scala. Bovendien kan je met ubidots je bierrecepten niet doorrekenen.
Alle data voor die grafieken moeten opgeslagen worden op servers en dat kost geld. Vandaar dat ik het niet vreemd vind dat de grafieken alleen voor de betaalde versie beschikbaar zijn.

Wil je alles gratis, kan je de gratis versie van Brewfather blijven gebruiken en de grafieken met een gratis account van ubidots maken, beide met de beperkingen die het gratis account met zich meebrengt.

Offline jerovan

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #31 Gepost op: 09-05-2021 23:18 u »
Bedankt voor de reacties, ik ben inmiddels overgeschakeld op brewspy. Een prima  program dat gratis is en alles doet wat  de betaalde versie Brewfather ook doet voor zover het de iSpindel betreft.  Laat verloop  van SG  en temp in grafiek zien, meerdere spindels te koppelen, instelbare offset voor SG  en temp, en als bonus  kun  je het bemonsteringsinterval  instellen  op 20 sec   (makkelijk als je wilt kalibreren). Widget instellen  en  push notificaties  bij te hoge  of te lage  SG  en temp.
Het ging  mij er alleen om de de iSpindel te kunnen monitoren en dat doet  brewspy prima en ik heb al die aanvullende gadgets  van Brewfather niet nodig (zeker niet voor 20 e per jaar). Premium brewspy is 2,90  (eenmalig)  en dan zitten er geen advertenties bij
Ik ben tevreden met brewspy.

Offline lier

• Super lid
  • Brouwerij brouwkip
« Reactie #32 Gepost op: 09-05-2021 23:37 u »
Bedankt voor de reacties, ik ben inmiddels overgeschakeld op brewspy. Een prima  program dat gratis is en alles doet wat  de betaalde versie Brewfather ook doet voor zover het de iSpindel betreft.  Laat verloop  van SG  en temp in grafiek zien, meerdere spindels te koppelen, instelbare offset voor SG  en temp, en als bonus  kun  je het bemonsteringsinterval  instellen  op 20 sec   (makkelijk als je wilt kalibreren). Widget instellen  en  push notificaties  bij te hoge  of te lage  SG  en temp.
Het ging  mij er alleen om de de iSpindel te kunnen monitoren en dat doet  brewspy prima en ik heb al die aanvullende gadgets  van Brewfather niet nodig (zeker niet voor 20 e per jaar). Premium brewspy is 2,90  (eenmalig)  en dan zitten er geen advertenties bij

Groot gelijk, succes ermee

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #33 Gepost op: 09-05-2021 23:39 u »

Ieder zijn ding. Ik ben een tevreden gebruiker van de betaalde versie van Brewfather. Met dit programma kun je veel meer bijhouden zoals de samenstelling van de recepten die je brouwt. Het bevat goede rekentools en is een compleet pakket voor de hobbybrouwer en ook voor craftbrouwerijen. Een heel groot voordeel is dat je het op je mobiel, tablet, chroombook en laptop/PC gebruiken is... Zelfs op een Apple  ;)

Tags: