Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Corne  (gelezen 393 keer)

Offline Corne

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Corne
« Gepost op: 25-03-2018 22:05 u »
Ik ben Corne uit Goirle.
Ik brouw nog niks maar ben mijzelf aan het oriŽnteren wat ik hier voor nodig heb. Tot nu toe is bijna alles nog hocus pocus voor mij. Mijn zoektocht is nu aangekomen bij een startpakket met een rvs ketel. De brander ga ik niet gebruiken aangezien ik in een houten schuur ga brouwen.  Dat wil ik dan gaan doen met een 1 pits inductiekookplaat. Of doorsparen voor een Alles in 1 pan.verwacht dan wel een 200 Euro meer kwijt te zijn in ruil voor gemak? Ik wil dan de set van 329 Euro kopen van Brouwland. En de 36 liter ketel zonder kraan ruilen voor 25 liter ketel met kraan.
Ik verwacht nog meer uit te moeten geven, ik zie koelkasten en wat al niet meer voorbij komen. Maar dat is voor later zorg begrijp ik.

Mvrgr corne

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Corne
« Reactie #1 Gepost op: 25-03-2018 23:01 u »
Welkom op het forum Corne.

Alweer een beginnende hobbybrouwer in Midden-Brabant. In Tilburg zit een club van hobbybrouwers: De Roerstok. Elke tweede vrijdag van de maand wordt er clubavond gehouden. Je bent van harte welkom om een keer te komen kijken.
De Roerstok geeft ook brouwcursussen. Handig om wat meer zicht te krijgen op het brouwproces en de spullen die je nodig hebt.

Veel brouwers kiezen tegenwoordig voor een elektrische brouwautomaat. De prijs van de goedkopere uitvoeringen zijn ook heel aantrekkelijk. Je hebt niet zo veel ruimte nodig, het brouwen gaat snel en gemakkelijk. Maar een pan, hevelfilter en grote opvangemmer gaat ook prima. Ben je wat goedkoper uit.

Offline Corne

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #2 Gepost op: 26-03-2018 13:05 u »
Hoi
Ik wil ook een cursus bij De Roerstok gaan doen. Ik wil eerst gewoon beginnen zodat ik gericht vragen kan stellen.
Weet ik meteen waar ik op vastloop.

Online Mark Green Anchor

• Vol lid
  • Green Anchors Crew
« Reactie #3 Gepost op: 26-03-2018 17:08 u »
Hi Corne,

Ik ben begonnen met een starterspakket (Tripel) van Hopt.nl.
Daar zat al zoveel bij dat ik voor de volgende brouw alleen maar (geschrote) mout en hop nodig had.
Kostte me Ä 55 maar toen had ik dus al een glazen gistfles, roerspaan, hydrometer, thermometer, schoonmaakspul, flessenreiniger, kroonkurkapparaat, kroonkurken en hevel.

Alles ging fout maar heb er uiteindelijk een prima bier aan over gehouden.
Gewoon klein beginnen en dan uitbreiden.
Eerst kijken of het je bevalt.
En wat Jacques zegt: loop eens binnen bij een brouwvereniging, zul je zien dat iedereen je wil helpen.
Domme vragen bestaan niet trouwens.

Tags: