Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Met het oog op filteren durf ik gerust 60% te storten maar wat ik eigenlijk wil weten is wat het doet met de smaak.Die 50% komt toch niet zo maar uit de lucht vallen?
Bij een heleboel mouten staan maximale stort percentages waar ik niets van snap, leveranciers geven dit om wat voor reden dan ook op.Aroma 50 b.v kun je ook voor 100% inzetten. Crystal mouten kun je zelfs voor 100% inzetten als je weet waar je mee bezig bent.Ik denk dat de onderliggende redenen 'risico vermijding' zijn.Ingo
Met het oog op dichtlopen filterbed gebruik ik tegenwoordig standaard rijsthulzen en dat werkt fantastisch.Ik vermoed dat 100% tarwe niet genoeg rendement oplevert om aan de gewenste vergistingspercentages te komen. Maar dat is even gegokt...